طرح مشترک آبزی پروری ایران و فرانسه در قشم اجرا می‌شود

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: برای راه اندازی نخستین مرکز تکثیر ماهیان دریایی طرحی مشترک میان ایران و فرانسه در قشم با 6.5 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین علی عبدالحی اعلام کرد: این مبلغ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برنامه توسعه‌ای شیلات مبنی بر حرکت تولید آبزیان از آب شیرین به سمت آب شور و نیاز به بچه ماهی، مرکز تکثیر ماهیان دریایی به منظور تأمین بچه ماهی در آب شور توسط یک شرکت ایرانی و شرکت فرانسوی در قشم در حال راه‌اندازی است.

عبدالحی با بیان این که برای راه‌اندازی این مرکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم نزدیک به  2 میلیون یورو توسط شرکت ایرانی و فرانسوی سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: فرانسوی‌ها قرار است این مرکز را با تکنولوژی‌های خود احداث کنند و ما نیز مجوزهای لازم را صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مرکز، تولید 10 میلیون قطعه بچه ماهی در سال است و این مرکز زیر نظارت سازمان شیلات ایران فعالیت خواهد کرد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: در صورت نیاز، سازمان شیلات مولد نیز در اختیار مرکز تکثیر ماهیان دریایی قشم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار