ساری ؛

اجرای طرح پایلوت کیفی سازی نان در مازندران

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 اجرای طرح پایلوت کیفی سازی نان در مازندران خبرداد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد مازندران ماموریت دارند تا دستورالعمل مشترک برای همه انواع نان در ارتباط با تعریف نان ، کیفیت آرد ، محیط نانوایی و نوع تجهیزات و ماشین آلات و نکات دیگری که در تولید نان سنتی الزامی است، تهیه کنند.

رمضانعلی ملک در ادامه به موضوع طرح پایلوت کیفی سازی نان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اجرای این طرح در هر شهر با تعداد 10 واحد خبازی به عنوان پایلوت آغاز گردید باید دامنه آن را گسترش داد.

وی به نشست با مدیریت بانک سپه استان اشاره کرد و گفت : با صالحیان در خصوص اعطای تسهیلات مناسب به واحدهای خبازی جهت اقدامات بهسازی و نوسازی و تجهیزات استاندارد به توافقات مطلوب رسیدیم.

ملک افزود : اتحادیه ها باید در خصوص میزان نیاز به تسهیلات واحدهای صنفی زیر مجموعه خود بمنظور نوسازی و بهسازی و استاندارد سازی دستگاه ها و تجهیزات تولید بررسی و حداکثر ظرف مدت یک هفته برآورد نیاز خبازان را به شرکت غله اعلام کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که دستگاههای پخت نان و تجهیزات مربوط به آن استاندارد و به روز نباشد سایر اقدامات دیگر کم اثر می باشد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان اینکه در سالجاری تولید و ذخیره سازی گندم از نظر کمی و کیفی بسیار مطلوب می باشد تاکید کرد: کارخانجات آرد ، باید گندم با کیفیت تحویل بگیرند و در صورتی که گندم نامطلوب باشد از پذیرش آن خودداری کنند.

ملک تصریح کرد: کارخانجات آرد سازی هم باید آرد با کیفیت تحویل واحدهای خبازی بدهند.

وی افزود: در این زنجیره خبازی ها هم باید از پذیرش آرد بی کیفیت و نامطلوب خودداری کنند.

ملک همچنین اضافه کرد: خروجی این حلقه های متصله باید نان مرغوب و ماکول برای مردم عزیز باشد.

وی با بیان اینکه این زنجیره در ماه مبارک رمضان میزبان روزه دارانی است که بیشترین استفاده از نان را دارند گفت: دعای حتی یک نفر از روزه داران در حق تولید کنندگان و خادمان نان برای سعادت و عافیت دنیا و آخرت کل این زنجیره کافی می باشد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 به نقش رسانه ملی در خصوص فرهنگ سازی نان تاکید کرد و گفت : با توجه به این که نان به عنوان یک کالای استراتژیک و با حساسیت بالا می باشد ضروری است تا صدا و سیما و رسانه ها و متولیان سلامت مردم زمان بیشتری را در برنامه های خود به این مائده آسمانی اختصاص می دهند.

ملک تصریح کرد : فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از آرد با درجه خلوص و سبوسگیری بالاتر از 18 درصد و مضرات آن باید توسط رسانه ملی و سایر رسانه های چاپی و فضاهای مجازی اطلاع رسانی صورت گیرد.

در ادامه این نشست مسئولین اتحادیه ها و نمایندگان دستگاهها به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

حسن نژاد از اتحادیه خبازان شهرستان فریدونکنار ، کاویان نژاد اتحادیه خبازان زیرآب ، محمودجان لو از اتحادیه خبازان گلوگاه ، حسنی و حسینی از اتحادیه خبازان پل سفید ، نوروزی اتحادیه خبازان تنکابن ، معصومی اتحادیه خبازان خبازان کلاردشت و حجه فروش نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت استان ، خانی نماینده اتحادیه کارخانجات آردسازی استان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات و کواکبیان از اتاق اصناف مرکز استان به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: اجرا ، طرح ، پایلوت ، کیفی ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.