لرستان؛

درگيري محيط‌بانان با شكارچيان مسلح در ارتفاعات سفيدكوه

مدیرکل محیط زیست لرستان از درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط بانان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار درگيري محيط‌بانان با شكارچيان مسلح در ارتفاعات سفيدكوهگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛فتحی بیرانوند گفت:هفته گذشته به دنبال شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد‌، محیط‌بانان عازم منطقه شدند.
 
وی افزود: حدود ساعت 21:30 شب نیروهای گشت سیار در یکی از خروجی‌های منطقه به یک خودروی پیکان مشکوک شدند.مامورین به سرنشينان خودروی مذکور دستور ایست دادند اما راننده پیکان بدون توجه به فرمان ایست محیط‌بانان متواری گردید.محیط‌بانان به تعقیب خودوری متخلفین پرداخته و اتومبیل پیکان را متوقف کردند.سرنشینان پیکان که 4 نفر بودند با دو اسلحه ژ۳ و یک اسلحه برنو از خودرو پیاده شده و با 3 محیط‌بان درگیر شدند.

به گفته وی :پس از مدتی درگیری فیزیکی ، محیط‌بانان یک نفر از متخلفین را دستگیر و به خودروی محیط زیست منتقل نمودند، اما 3 نفر دیگر پس از شلیک چندین گلوله با اسلحه جنگی ژ۳ به سمت مامورین، خودروی پیکان را رها کرده و با پای پیاده متواری شدند.

فتحی بیرانوند افزود:در بازرسی از خودروی پیکان یک قبضه اسلحه جنگی ژ۳ دوربین‌دار‌، یک قبضه اسلحه برنو دارای مجوز که لول آن تعویض شده و قابلیت شلیک با فشنگ ژ۳ را داشت‌، لاشه دو بز وحشی‌، ۳۰ عدد فشنگ ژ۳‌، دو دوربین چشمی و دو تیغه چاقو کشف و ضبط گردید.

متهم دستگیر شده در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف به شکار غیرمجاز 2 رأس بز وحشی، هویت همدستان خود را نیز فاش نمود و انجام شکار را نیز شخصاً به عهده گرفت.

تا کنون یکی از متهمین فراری خود را به دادسرا معرفی نموده و ۲ نفر دیگر به همراه یک اسلحه ژ۳ و یک خشاب ژ۳ همچنان متواری هستند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.