اصفهان؛

برگزاری اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان

اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان با حضور قشار مختلف بسیج در ناحیه امام صادق(ع) برگزار شد.

گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان فرمانده ی سپاه صاحب الزمان عج استان اصفهان گفت: مجمع عالی بسیج استان متشکل از کارگروهها ی استانی و اقشار استان و شهرستانها با اهداف خاصی پایه گزاری شده که در این کارگروهها باید بستری را به منظور ارائه ی دستاوردها و عملیاتی کردن راهکارهای جدید به وجود آورد.

سردار سلیمانی افزود: امروز دستور کار این اقشار و کارگروهها به دلیل تقارن با مسائل منطقه ای و هسته ای با فرایندی جدید مواجه خواهدبود و شرایط بین المللی و منطقه ای ایجاب می کند که جلسات فوق العاده ای در سطوح نخبگان سازمان دهی شود.

وی تببین شعار همدلی و همزبانی دولت و مردم را از اهداف راهبردی در تقویت و انسجام مسائل داخلی و یکی شدن ملت ایران عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر مسائل داخلی باید سعی بر این داشته باشیم که تمام مسائل بین المللی را در کنار مسائل منطقه ای با پیچیدگی های موجود در لایه های پنهان و آشکار تجزیه و تحلیل نمائیم تا در موضوعات خاص و مشابه دچار شبهه نشویم که بسیج اقشار مختلف در این خصوص وظیفه ی مهمی را بر عهده دارند .

فرمانده ی سپاه صاحب الزمان عج استان اصفهان گفت:برای تبیین نظام جمهوری اسلامی باید بیشتر تلاش کنیم به خصوص مسئولین باید سعی بر به عرصه کشیدن دستاوردهای علمی ، فرهنگی و هنری جوانان باشند و ارزش کار آنها را به گوش جهانیان برسانند چرا که امروزه رشد علمی کشور ایران 10 برابرمتوسط رشد علمی کشورهای دنیاست و بالا ترین سرعت رشد را به خود اختصاص داده است و از لحاظ فنی و مهندسی در جایگاه سوم جهان قرار دارد و مدعیان این مهم بعد از ما قرار دارند .

سردار سلیمانی یکی از اهداف ایجاد اقشار بسیج را گام نهادن در ایجاد سازو کارهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود : بهره وری و استفاده ی بهینه از منابع انسانی و اقتصادی ، ساده زیستی ، تواضع ، خستگی ناپذیری ، دشمن شناسی و ... از مولفه های مدیریت جهادی است که مسئولین این اقشار باید بیش از پیش هوشیار و سعی در ترغیب این اهداف داشته باشند .

دکتر سراج کارشناس مسائل سیاسی نیز با حضور در این جلسهدر تشریح و تحلیل مسائل سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد:احتمال انجام توافق خوب در مذاکرات بسیار کم است.زیاده‌خواهی طرف غربی اراده نداشتن لازم طرف ایرانی، احتمال رسیدن به توافق خوب را کم کرده است. 

وی بیان کرد: زیاده‌خواهی طرف غرب و همچنین قابل به ذکر است کهآمریکایی‌هاو غربی‌ها در هر دور از مذاکرات حرف‌ها و سخنان تازه‌ و جدیدی مطرح می‌کند که احتمال رسیدن به توافق خوب را کم رنگ می‌کنند.

سراج تصریح کرد: نبود اراده و عزم جدی از سوی تیم ایرانی برای رسیدن بهتوافق خوب به جای اصرار به رسیدن به هر توافق از دیگر عوامل ضعیف بودن احتمال رسیدن به توافق خوب است، دلیل این ادعای نیز عدم استحکام کافی بررعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی تیم ایرانی است که اصرار بر بازرسی مدیریت شده در قابل فرمایشات رهبری نشان از این عدم عزم جدی است.

معتقدین به توسعه به جای پیشرفت، اصل در رسیدن به توافق به هر قیمت ممکن است.
وی ادامه داد: بنابراین در روند مذاکرات زیاده‌خواهی طرف غرب و همچنینعدم اهتمام لازم برای رسیدن به توافق خوب که شامل رعایت خطوط قرمز مدنظر رهبری است،از جمله مهمترین دلالی ضعیف بودن احتمال رسیدن به توافق خوب است. 
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: بازخوانی، بازگشایی و بازبینی این مطلبکه چرا عزم رسیدن به توافق به هر صورت و هر قیمت ممکن از سوی عده‌ای دائما تاکید می‌شود و یا آنکه چرا برخی تلاش می‌کنند که اصل را رسیدن به هر توافق بدانند و نحوه و کیفیت آن را فرع لازم و ضروری است.استراتژی رهبری برای کشورف پیشرفت است نه توسعه وی تاکید کرد: پشت صحنه رسیدن به هر توافق به هر قیمت و به هر صورت نکات زیادی است که نخستین نکته آن داشتن اعتقاد راهبرد توسعه وابسته است، درحقیقت معتقدان به توسعه استراتژِی وابسته اصل را بر توافق به جای کیفیت توافق می‌دانند.
سراج با بیان اینکه عده‌ای به دنبال توسعه دراین کشور هستند، درحالی که استراتژی کشور تعیین شده از سوی رهبری، پیشرفت است، گفت: استراتژی توسعه وابسته بر4 اصل استوار است، که نیازمندی کشور خواهان توسعه به سرمایه‌گذاری و فناوری خارجی است.
خدشه به هویت، ارزش‌ها و فرهنگ جز پذیرفتن راهبردی توسعه است

وی افزود: برای رسیدن به توسعه باید هر ویژگی داخلی وابسته باشد، همچنین بازار مصرف و امکان سرمایه‌گذاری در داخل فراهم باشد، معتقدین به توسعه وابسته توجیه می‌کنند که توسعه بدون تکنولوژی وسرمایه‌گذاری خارجی امکان عملیاتی شدن نیست.
مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور اذعان کرد: اولولیت‌های این توسعه، غلط است، دراین مدل از توسعه عدالت تولید نمی‌شود، در مدل توسعه وابسته استقلال ملی فاقد معنا و اعتبار می‌شود.

سراج بیان کرد: راهبردی توسعه وابسته و گفتمانی که این راهبردی را دنبال می‌کند، حاوی اعتقاد شدید به قدرت‌های جهانی است بلکه معتقد به اعتناد‌سازی برای آنان است. 
وی اذعان کرد: اعتقاد به اراده و نیروی مردم از دیگر اصول مکتب امام بود، ولی گفتمان توسعه وابسته چشم به کانون‌های قدرت و ثروت به جای مردم دوخته است، حمایت از محرومین و مستضعفین و نفی اشرافی‌گری از دیگر اصول مکتب امام راحل است که در مقابل نگاه استراتژی توسعه وابسته به طبقات متوسط روبه بالای جامعه است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مجمع ، اجلاس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.