بجنورد؛

عملیات اجرایی راه آهن جوین به اسفراین و بجنورد به شیروان

عملیات اجرایی راه آهن جوین به اسفراین و بجنوردبه شیروان با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی اجرایی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری در مراسم عملیات اجرایی این پروژه گفت: یک خط ریلی در کریدور شرقی – غربی تعریف شده که از گرگان به سمت مشهد می‌رود و یک خط نیز در کریدور شمال – جنوب قرار دارد که شبکه سراسری را به بجنورد متصل می‌کند.

آخوندی تصریح کرد: این خط از نقاب در نزدیکی سبزوار به سمت اسفراین و از آنجا به سمت بجنورد می‌رود.

وی اظهار داشت: با موافقت رئیس جمهور علاوه بر منابع فعلی۳۰۰ میلیون دلار برای این پروژه از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی این مسیر از نقاب تا اسفراین فعال است ،گفت: مناقصات مربوط به اسفراین تا بجنورد و از بجنورد به سمت شیروان نیز انجام شده که فعال خواهند شد بنابراین با اجرای این پروژه شیروان و بجنورد به شبکه سراسری متصل می شود.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی نیز به تشریح جزئیات آن پرداخت و طول خط راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را ۲۱۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی افزود: این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه‌ اسفراین - جوین به طول 25 کیلومتر و با پیشرفت 5۰ درصدی همچنان در حال انجام است.

بدیعی مقدم اظهار داشت: مناقصه یک بخش از این راه آهن نیز از قاسم خان به جوین به طول 33 کیلومتر انجام شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان بخشی از این راه آهن از اسفراین به بجنورد به طول 15 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی ان آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را 20 کیلومتر و شیروان به بجنورد را 30 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.

گفتنی است: این خط‌ آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راه‌آهن سراسری متصل خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.