مهلت 45 روزه اردوغان برای تشکیل دولت جدید در ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد در صورتیکه حزب‌های مخالف در کشور ظرف 45 روز آینده موفق به تشکیل دولت جدید نشوند، برگزاری انتخابات حتمی خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان،» رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد درصورتیکه حزب "عدالت و توسعه" و حزب‌های مخالف در مهلت قانونی 45 روز، موفق به تشکیل دولت جدید نشوند، برگزاری انتخابات حتمی خواهد بود.

اردوغان در اظهاراتی که یکشنبه در روزنامه ترکی ملیت منتشر شد اعلام کرد در نظر دارد حکمی را صادر کند که برمبنای آن اولویت تشکیل دولت جدید به حزب "عدالت و توسعه" واگذار شود. 
اردوغان یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «اگر فرض کنیم حزب منتخب و حزب دوم  قادر به تشکیل دولت نباشد .... در اینصورت، برگزاری انتخابات مجدد در چارچوب قانون اساسی امری ضروری خواهد بود.» 

رئیس جمهور ترکیه افزود: «بی‌دولت ماندن کشور بی‌احتیاطی محض است. به منظور پیشگیری از توقف سرمایه‌گذاری و روابط بین‌المللی کشور، باید به این بلاتکلیفی پایان بخشید.» وی در پایان اعلام کرد: «با رهبران 4 حزب سیاسی پارلمان دیدار می‌کنم و جداگانه نظر هر یک از آنها را در این زمینه می‌پرسم.»

حزب "عدالت و توسعه" به رهبری رجب طیب اردوغان در ترکیه 7 ژوئن (17 خرداد) از کسب اکثریت آرا در انتخابات پارلمانی این کشور ناکام ماند و بدین ترتیب موفق به کسب حاکمیت بی قید و شرط در پارلمان ترکیه نشد. در پی ناکامی این حزب، مقام‌های ترکیه تشکیل دولت ائتلافی را تنها راه حل حزب عدالت و توسعه عنوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار