آیت‌الله استادی؛

تبلیغ دین یک وظیفه مهم و یک کار الهی است

تبلیغ یک کار الهی است و اگر این تفکر را داشته باشیم مشکلات قابل تحمل خواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ آیت‌الله استادی در گردهمایی بزرگ مبلغان دینی اعزامی ماه مبارک رمضان قبل از ظهر امروز در مسجد اعظم قم ضمن اشاره به نامگذاری امسال به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب به این امر سفارش و تأکید دارند ما نیز باید تابع نظر مقام معظم رهبری باشیم و در راه همدلی و همزبانی اقدام کنیم. 

وی عنوان کرد: به یاد داشته باشیم که تبلیغ یک کار و وظیفه الهی است و اگر این تفکر را داشته باشیم مشکلات قابل تحمل خواهد بود و ممکن است کسی به دنبال درآمد یا شهرت باشد که این تفکر با الهی بودن تبلیغ سازگاری ندارد و باید بدانیم که تبلیغ دین یک وظیفه مهم برای ما است. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: کار یک روحانی و یک مبلغ موفق این است که اگر وارد مکانی شده که اختلاف وجود دارد آن اختلاف را کم کند نه اینکه خودش به بیشتر شدن اختلافات دامن بزند.

استادی ابراز کرد: اگر تا قبل از این به صورت معمولی به تبلیغ دین می‌رفتیم سال جدید تبلیغ دین از حساسیت بیشتری برخوردار است و نباید نسبت به وظایف خودمان کوتاهی کنیم. 

وی به رفتار عملی طلاب در بین مردم تاکید کرد و اظهار کرد: بعضی از مراجع عظام تقلید به این نکته اشاره داشتند که آن چیزی که دین مردم را حفظ کرده، عمل عالم دینی بوده است، پس ما در این یک ماه باید دین را به صورت عملی پیاده کنیم. 

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید احکام و اصول اسلامی را به طور واضح بیان کنیم زیرا برخی از مردم احکام اولیه خود مثل نماز و روزه را نمی‌دانند بنابراین ما باید مقید باشیم در منبرهای خودمان به بیان این احکام و اصول عقاید بپردازیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ و تعلیم مهم‌ترین رسالت و وظیفه مبلغان دینی است و باید در مجالس احساس کنیم چیزی به مردم یاد دادیم  نه اینکه ساعتها حرف بزنیم و مردم چیزی یاد نگیرند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.