معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

با جمع آوری سرمایه های خرد مردم می توان شغل و درآمد ایجاد کرد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شغل را یکی از مهمترین نیازهای کنونی جوانان کشور دانست و گفت:با جمع آوری سرمایه های خرد مردم می توان شغل و درآمد ایجاد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ حمید کلانتری در بازدید از کارخانه دنا صنعت یاسوج افزود: سیاست وزارت تعاون، توسعه صادرات و اشتغال، رشد تولید و افزایش درآمد و رفع فقر در بخش تعاونی هاست.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه از شرکت‌های تعاونی حمایت مالی می کند گفت: این حمایت‌ها در قالب مشاوره های کاری، آموزش، نظارت و هدایت تعاونی ها به منظور تحقق اهداف در حوزه اقتصادی انجام می‌شود.

او به ایجاد ستاد عالی توسعه تعاون در کشور اشاره کرد و گفت:  تاکنون در 22 استان این ستاد به ریاست استانداران تشکیل شده و در مابقی استان‌ها تشکیل خواهد شد که می تواند در رفع مسایل و مشکلات تعاونی ها بسیار موثر باشد.

وی به توسعه فعالیت شرکت های تعاونی نیز به عنوان دیگر برنامه‌های وزارت تعاون اشاره کرد و افزود: حضور در حوزه دانش بنیان یکی از محورهای فعالیت است و آمادگی تشکیل و حمایت از شرکت‌های تعاونی در این حوزه را داریم.

او تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهری در شهرستان‌ها را نیز جزو برنامه های وزارت تعاون دانست و گفت: در نظر داریم در هر شهرستان یک تعاونی در این ارتباط تشکیل شود که امسال در 80 شهرستان کشور این تعاونی ها تشکیل می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح نظام سلامت نیز نمونه‌ای از این همدلی بود و ثمره آن بیمه کردن 9 میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد هرگونه‌ای بیمه ای بودند، در نتیجه تعامل بین ملت و دولت بود.

کلانتری گفت: بخش تعاون در یک سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته است.

وی بیان کرد: یکصد هزار تعاونی فعال با 120 گرایش اعم از توزیعی، مصرفی و مسکن، صنعتی و معدنی و صنایع مختلف داریم که برای یک میلیون و 500 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

او توافق هسته‌ای با دنیا را که معضلی 10 سال بود از جمله نمونه‌های همدلی و همزبانی میان ملت و دولت دانست و افزود: ثمره این توافق منجر به رفع بسیاری از مشکلات ملت ایران می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.