ایران از لحاظ استاندارد از میان 162 کشور ایران جایگاه 29 را دارا است

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد گفت: ایران از لحاظ استاندارد از میان 162 کشور ایران جایگاه 29 را دارا است و باید سعی شود از استاندارد‌های اجباری به‌سمت استانداردهای تشویقی حرکت کنیم تا در برنامه جدید تولیدکننده تقاضای استاندارد داشته ‌و مردم نظارت کنند.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ علی‌امید مسعودی ‌در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سطح دانشگاه‌ها می‌بینیم که در زمان ارائه مقاله به زمان و مدیریت آن بی‌اهمیت هستند که خود همان بخش فرهنگی است که باید مورد توجه باشد.
وی در زمینه استاندارد راه‌آهن‌ها، افزود: برای راه‌آهن، مسکن و شهرسازی و مصالح ساختمانی یک استاندارد تعریف شده که مهندس مشاور باید آن را رعایت کند و بنا نیست که سازمان استادارد همه این کارها را انجام دهد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد بیان کرد: شورای ملی استاندارد، استانداردهای اجباری را مشخص می‌کنند ولی باید سعی کنیم که از استاندارد‌های اجباری به‌سمت استانداردهای تشویقی برویم تا در برنامه جدید، تولیدکننده تقاضای استاندارد داشته باشد و از طرفی نیز مردم نظارت کنند.
وی در رابطه با قانون‌های استاندارد در ایران، عنوان کرد: لغو یا اضافه کردن قوانین استاندارد به دست شورای عالی استاندارد انجام می‌شد که این شورا به مدت 9 سال برگزار نشد ولی در اسفندماه سال گذشته بعد از 9 سال دوباره برگزار شد.
مسعودی تصریح کرد: هر چیزی نیازمند استاندارد است ولی برخی محصولات استانداردهای خاص خود را دارند.
وی با اشاره به این‌که سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی است که به جای جذب افراد در درون ساختمان، بیرون از سازمان تولید اشتغال می‌کند، خاطرنشان کرد: کل سازمان‌های استاندارد سه هزار نفر بیشتر نیرو ندارد ولی حدود 100 هزار نفر در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده خدمت می‌کنند و در آینده تعداد بیشتری از مهندسان ما این کار را انجام می‌دهند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که ایران از لحاظ استاندارد از میان 162 کشور ایران جایگاه 29 را دارا است، گفت: اگر کار به دست کاردان برسد استان لرستان از این محرومیت بیرون بیاید و این سهم به عهده رسانه‌ها است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.