باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذبح کننده

جبهه جنوبی سوریه شاهد دخالت فزاینده رژیم صهیونیستی بوده که از یک سو، از تکفیری‌ها حمایت می‎کند و از سوی دیگر مدعی آمادگی برای حمایت از دروزی‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ اواخر هفته گذشته فاجعه هولناک انسانی در کشور سوریه به وقوع پیوست که طی آن؛ گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» ۴۰ نفر از دروزیان یکی از روستاهای ادلب را ذبح کرد.


ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح


مذهب دروزی شاخه‌ای از فرقه اسماعیلیه است که گفته می‌شود نخستین بار در سال ۴۰۸ (قمری) در قاهره در مسجد ریدان پایه‌گذاری شد.

سکونتگاه اصلی پیروان آن در سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است. دروزها در سده ۱۱ میلادی از اسماعیلیان منشعب شدند. دروزیان خود را اهل التوحید یا الموحدین می‌نامند.

این اقدامات در شرایطی انجام می شود که کشورهای غربی متاثر از تلاش‌های ترکیه و عربستان حاضر به پذیرش ضمنی و آموزش نیروهای جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ شده و آنها را گروهی میانه رو و متفاوت از داعش عنوان می کند.


ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح


منابع محلی سوری از قتل عامی خبر دادند که گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در یکی از روستاهای استان ادلب، واقع در شمال غربی سوریه دست به آن زدند. بنابر اظهار این منابع، گروه تکفیری جبه النصره بیش از ۴۰ دروزیان روستای «لوزه» در کوه «السماق» از توابع استان ادلب را سر بریدند.

قربانیان این قتل عام را سالمندان و جوانان خاندان‌های دروزی خالد، رزق، شاهین، حمد و جبر تشکیل می‌دهند و جبهه النصره با محاصره روستا مانع از خروج اهالی از آن شده است، به گونه‌ای که ارتباط اهالی دروزی روستای لوزه یا دنیای خارج کاملا قطع شده است.

در این روستا یک کلیسای باستانی که تاریخ بنای آن به دوره بیزانس باز می‌گردد، نیز وجود و بیم آن می‌رود که توسط این گروه تروریستی تکفیری تخریب شود.
 
ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح
 
" وئام وهاب" رئیس حزب توحید دروزی، قطر و دولت ترکیه را مسئول این جنایت دانست و گفت، ما در لبنان و سوریه به ویژه در استان سویدا علیه تکفیریها از جمله جبهه النصره می جنگیم .

کشتار اهالی روستای دروزی قلب لوزه دراستان ادلب درشمال غرب سوریه درحالی صورت می گیرد که منابع مطبوعاتی از توطئه تازه رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی این کشور به بهانه آمادگی برای دفاع از دروزیهای استان سویدا خبرمی دهند.

تحسین حلبی کارشناس مسائل سیاسی سوریه با اشاره به اینکه در جبهه جنوبی سوریه شاهد دخالت فزاینده رژیم صهیونیستی هستیم، که از یکسو از تکفیریها راحمایت می کند و از سوی دیگر مدعی آمادگی برای حمایت از دروزی ها شده است، گفت:کشتار دروزیها در ادلب هم با این هدف صورت گرفت تا دروزیهای سویدا مرعوب شده وخواستار حمایت خارجی شوند.

همچنین"عارف منذر" از شخصیت های برجسته دروزیهای سوریه درباره این توطئه می گوید، تکفیریها در قلب لوزه سرخود به این کشتاردست نزدند، پیام ما به آنها و حامیان خارجی شان به ویژه رژیم صهیونیستی آن است که از این کشوردفاع می کنیم ، ما بخشی از محور مقاومت علیه صهیونیستها و مزدوران تکفیری آنها هستیم که اگر به سویدا نزدیک شوند با مقاومت مردم این منطقه روبرو خواهند شد .

ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح

ناظران سیاسی افزایش دخالت رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه را ناشی از نگرانی فزاینده این رژیم از شکست تکفیریهای القاعده و داعش دربلندیهای قلمون می دانند، زیرا قلمون با بلندیهای اشغالی جولان و در نهایت جبهه جنوبی سوریه ارتباط جغرافیایی دارد.

نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه در ادامه پیشروی در بخش شمالی قلمون ارتفاعات راهبردی بلوکسات را در این منطقه از تکفیریها بازپس گرفتند. آخرین خبرها حاکی از دهها کشته وزخمی درمیان تکفیریها دراین منطقه است.

 روزنامه السفیر لبنان،در این باره گزارش داد  گروه‌های مسلح برای اولین بار از زمان آغاز ناآرامی ها درسوریه به چند کلیومتری السویداء در جنوب سوریه رسیده‌اند و این باعث افزایش نگرانی دروزی‌های این منطقه شده است و بیم دارند آنان نیز به سرنوشت دروزی های ادلب دچار شوند.

این جنایت پس از آن رخ داد که اهالی لوزه اجازه ندادند سرکرده تونسی تبار النصره یکی از منازل  روستا را به بهانه اینکه مالک آن حامی نظام بشار اسد، مصادره کند.
 
در بیانیه حزب سوسیالیست ترقیخواه آمده است که حادثه ادلب وقربانی شدن تعدادی از طایفه موحدین دروز را محکوم می کنیم اما اطلاعاتی که منتشر شده با وضعیت به ویژه بریده شدن سر دروزی ها مغایرت دارد.


ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح

در این بیانیه آمده است که "جنبلاط" با مخالفان سوری و نیروهای موثر و فعال منطقه ای تماس گرفته و تلاش می کنند تا سلامت دروزی ها تامین شود.

ناظران معتقدند، جنبلاط که از سرنوشت و آینده خود بسیار بیمناک شده و همچنان به اعلام مواضع دوگانه و چندگانه ادامه می دهد، به زعم باطل خود فکر می کند اگر از گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره به بهانه حفظ جان دروزی ها حمایت و دفاع کند، آنها با او کاری ندارند.

جنبلاط تروریست های تکفیری از جمله جبهه النصره را که مرتکب جنایاتی مانند بریدن سر مردم بی گناه سوریه از جمله دروزی ها شده اند، انقلابی خوانده است.

در بیانیه حزب جنبلاط آمده است: درگیری بین تعدادی از اهالی شهرک قلب لوزه درجبل السماق استان ادلب وعناصر جبهه النصره زمانی رخ داد که عناصر النصره تلاش داشتند وارد منزل شخصی شوند که او را طرفدار نظام سوریه می خواندند.

دروزی های سوریه اعلام کرده اند که به نظام این کشور وفادار وبا گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره می جنگند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این درگیری گسترش یافته و به کشته شدن تعدادی از دروزی ها منجر شده است.

حزب جنبلاط به محافل سیاسی و رسانه ای که خبر این جنایت گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را منتشر کرده اند، اعتراض کرده و با وارد کردن اتهام به آنها از دروزی ها خواسته است تا به این جنایت جبهه النصره که جنبلاط آن را انقلابی می خواند، اهمیتی ندهند.

حزب جنبلاط قتل عام و بریده شدن سر دروزی های سوریه را مسئله ای بی اهمیت و طبیعی و بخشی از رنج های ملت سوریه دانسته است.

شیخ عقل دروزی ها جنایت النصره را به شدت محکوم کرد؛ شیخ نعیم قاسم شیخ عقل طایفه موحدین دروز با صدور بیانیه ای جنایت گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و قتل عام دروزی های سوریه در منطقه جبل السماق را به شدت محکوم کرد. 

وی تاکید کرد که دروزی های سوریه به آموزه ها و ارزش های دین حنیف اسلام پایبند هستند و دوست و دشمن را می شناسند.

رسانه ها از بریده شدن سر حدود 40 دروزی سوری در روستای قلب لوزه جبل السماق استان ادلب به دست عناصر تروریستی تکفیری جبهه النصره خبر داده اند.


ذبح مردم بی‌گناه سوریه و ادعای حمایت ذابح
   
 نگاه کارشناسی
 
"رضا کلهر" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه در هر بخش یا حتی روستایی که نیروهای مخالف برای پشتیبانی از مردم در آنجا مستقر می‌شوند مورد تهاجم دو طرف جبهه جنگ قرار می‌گیرند، اظهار داشت: دولت سوریه و هم جبهه النصره و اسرائیل هم برای سرکوب نیروهای شیعه شبه چریک این نوع نیروها را تهدید محسوب کرده و آن‌هارا مورد تهاجم قرار می‌دهند.

این کارشناس منطقه غرب آسیا به واضح نبودن سمت و سوی این حملات اشاره کرد و گفت: به طور واضح مشخص نیست که این نوع حملات از کدام سمت‌وسو صورت می‌گیرد و چگونه شکل می‌گیرد بنابراین هرکسی در راستای اهداف سیاسی خود قضیه را تعبیر و تحلیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تابحال یکی دو بار همراهی هواپیماهای اسرائیل با جبهه القاعده دیده شده است، تصریح کرد: باز هم اطلاعات روشن و واضحی موجود نیست که  این تعاملات در حد معامله‌های نظامی-منطقه‌ای است و یا در سطح استراتژی کلان.البته با توجه به اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌های داخلی به احتمال زیاد حضور القاعده و رژیم صهیونیستی بیشتر قابل تصور است.

 کلهر در پاسخ به این سوال که نفع اسرائیل در این میان چیست، گفت: حیات رژیم صهیونیستی در بحران است و هر مقدار که بحران در منطقه بیشتر باشد اسرائیل شب راحت خوابیده و آرامش بیشتری خواهد داشت و در راستای منافع خود حرکت خواهد کرد، بنابراین هر نوع بحران (درگیری مسلمانان باهم، درگیری مسلمانان با مسیحیان) به نفع رژیم صهیونیستی بوده و به راحتی از این آب گل آلود ماهی می‌گیرد و حتی برای ایجاد بحران بیشتر، با خلق پیشنهادهایی یا انجام معامله‌های نظامی-منطقه‌ای خودش هم وارد عمل می‌شود.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر گروه‌هایی که به نام تفکر القاعده شکل گرفته‌اند دارای شناسنامه مشخصی نیستند، تاکید کرد: به ضرس قاطع نمی‌توان گفت که این گروه‌ها در بطن خودشان به آرمان‌های القاعده و اسلام افراط گرا اعتقاد دارند بنابراین بعضی از این گروه ها شبیه گروه‌های مزدور تروریست عمل می‌کنند.
 
کلهر در شرح گروه‌های مزدور تروریست به گروهی به‌نام  "بادر-ماینهوف" که یک گروه آلمانی تروریستی مزدور بود اشاره کرد و گفت: این نوع گروه‌ها از سازمان‌های مختلف پول گرفته و به مانند مافیای تروریستی عمل می‌کردند و دارای ایدئولوژی مشخصی هم نبودند ولی در صورت نزدیک شدن به آن‌ها خود را به گرایش‌های چپ منتسب می‌کردند و امروزه احتمال آن هست که در بستر تفکر اسلام افراطی بعضی از این گروه‌ها وجود داشته باشند.

وی در انتها اظهارداشت: امروزه وضعیت گروه‌هایی مثل النصره، الشباب، بوکوحرام که خود را به جریان اسلام افراط گرا منتصب می‌کنند مشخص نیست و نمی‌شود گفت؛ این نوع گروه‌ها در چارچوب ایدئولوژی کاملا مشخصی عمل می‌کنند و دارای استراتژی و تاکتیک خاصی نبوده و همیشه خود را منتسب می‌کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۹:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
اینقدر دوست دارم این داعشیا دستم بیفتن با دست و پا و چشم بسته بندازمشون توی قفس پلنگ.ناله و زجه شون قطعا احساس خوبی بهم خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
خود مردم سوریه می تونن این وحشی هارو به جهنم بفرستن اینها با این جنایات می خوان احساسات دیگران رو جریهدار کنن از جمله ایران تا مستقیم وارد میدون بشه تا غربی ها بهانه خوبی داشته باشن برای نابودی مردم سوریه و گسترش آدم کشی ها و جنگهای شیعه و سنی و دخالت گستردتر در خاورمیانه غافل از این که خدایی هست که سخت انتقام می گیره ...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
الهی ، این حرامزاده هارو به جان دست پرورده های خودشان بیندازه.این لایه سیاهی که بین مسلمانا بوجود آوردن همش به نفع اسرائیل و امنیت اسرائیل هست.در شرایط فعلی مسئله فلسطین تبدیل به اولویتهای بعدی مسلمانهای واقعی شده. اسرائیل لعنتی هم نهایت استفاده رو از این شرایط میکنه. خدا مکر خودشانو به خودشان برسان.
Iran (Islamic Republic of)
عباس مجرد
۲۲:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدایا عذاب خودتو بر این قوم کافر و وحشی نازل کن که هیچ رحمی به هیچ انسانی حتی کودک مظلوم رحم نمی کنه خدا لعنتشون کنه یا حضرت مهدی فدای نام تو بیا هر چه زودتر تورو خدا بیا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدالعنت کندال سعود راکه کمک میکنند به این وحشی ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدایاازخودت میپرسم ،تاکجامیخای بذاری ادامه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مرگ بر این حیوونا و مرگ بر حامی گرگ صفت اینا...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدایا من بچه کوچیک دارم..... وای خدا خدا خدااااااااااااا چرا اشکام بند نمیاد ؟؟ خدایاااااااااا تو کجایی آخه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنتشون کنه
وحشی ترین ادمایی هستن که زمین به خودش دیده
آخه طفل معصوم چه گناهی داشته که سرشو بریدن
چطوری دلشون اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
آتش جهنم برایتان مهیاست !
Iran (Islamic Republic of)
جوانان ایران
۲۰:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
لعنت به سگ آمریکا واسراییل از سگ هم پست تری
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۹:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
من لعنت بر بانی و مسبب آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
چرا هنوز هيچ دولتي با اين همه تبليغات موفق به عقب راندن داعش نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
یا مهدی عج خودت فرمودی از حال امتت باخبری بمیرم برای دلت بیا عالم به فدایت
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۴:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
لعنت خدا بر سگ های وهابی.
Iran (Islamic Republic of)
Mdsh
۱۴:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعننشون کنه. انشاالله بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
یا صاحب زمان
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۱۴:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
لمنت خدا برانهاباد هیچ بوی از انسانیت نبردند
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۳:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنت کند وهابیان سعودی و صهیونیسم غاصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
Germany
solmaz
۱۳:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
مرگ بر اسراییل ، مرگ بر امریکا و مرگ بر سرکرده های اسراییل و امریکا.این جنایت ها هر اندازه هم که قابل شمارش نباشند،تا قیامت لکه ننگی بر دامن کسانی خواهد بود که داعش را ایجاد کردند چه امریکا ، چه اسراییل ، چه سران عرب و چه عثمانی .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنت كند اين افراد و حاميانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
عجب صبری خدا دارد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنتتون کنه جنایتکارای وحشی . خدایا در ظهور امام زمان تعجیل کن که بیاد اخه یه بچه چه گناهی داشت که سر بریدینش ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
داعش دست پرورده صهیونیستهاست و صهیونیست فقط مختص یهودیت نیست اسلام و مسیحیت هم صهیونیست دارند و صهیونیست اسلام وهابیت است تمام مردم جهان در هر دین و فرقه ای که هستند بدانند وآگاه باشند هدف از تشکیل داعش از نابود کردن بشریت ارزشهای بشری است اینها همانند صهیونیستهای یهودی خود را نژاد برتر میدانند واز یهودیت مسیحیت و اسلام سنی و شیعه تا میتوانند سر می برند وای بر شمایی که سکوت اختیار کرده اید و درمقابل این حیوانات کرنش می کنید در کجا سر از تن دختر بچه سه ساله جدا کرده و یا دستور این کار را داده است در کجای مسیحیت و یا یهودیت و دیگر ادیان پیامبران الهی با پیروان دیگر فرقه ها و ادیان اینگونه رفتار نموده اند این طفل را به کدامبن گناه سربریده اید بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ‌ بخداوندی خدا وعده الهی نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
یا مهدی منتظر، من خودم مادرم، خدایا حتی یه حیوان هم اینکار نمیکنه، اوون بچه چه میدونه جنگ یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا لعنتتون کنه جنایتکارای وحشی . خدایا در ظهور امام زمان تعجیل کن
United States of America
امیرحسین
۱۲:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
چرااااااااااااااااااا ایران مستقیم وارد سوریه نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر هر جا صدای مظلوم بود ما نباید به فریادش برسیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
همه بخوانند ببینند بخصوص طرفداران وهابی و ...
ببینید حیوانات به راحتی هم چنین کاری انجام نمی دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
واقعا همه مسلمانان باید دست به دست هم بدن و این جنایتکاران را نابود کنند اگه همه متحد شوند در مدت خیلی کم کل اعضای داعش رو می شود نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۲:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
وحشی ها جنایت تا این حد اللهم عجل لولیک الفرج خدا لعنت تان کند
Iran (Islamic Republic of)
lرجان
۱۱:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
یا صبر خدا!خدایا خدایا خدایا!لا اله الا الله!تصیمیم گرفته بودم خبرای اینطوری رو باز نکنم و نخونم چون از حد ظرفیت روحی روانی من خارجه! اما این بچه به چه جرمی ذبح شده!؟؟اللهم اشکوا الیک اشکوا الیک اشکوا الیک!خدایا به خونای به ناحق ریخته شده فرج امام زمانمونو برسون انشااله و ما رو از یاوران ایشون قرار بده انشااله.با چشمهای اشکبار و دل خونفشان این مطالب رو خوندم و نوشتم!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
واقعا انسان نیستند
-
علی
۱۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
لعنت خدا بر شما پسترین جانوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
دلم اتش گرفت ازاین بجه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
-
مصطفی
۱۰:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
غلام اقا
۱۰:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خدا شما رو لعنت کنه که سر اون بچه رو بریدید
Netherlands
روزگار
۱۰:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
ذبح؟ لطفاً از کلمات عربی استفاده نکن مرجع زبان فارسی را پاس بدار ما ایرانیان بهترین واژگان داریم از لغات عربی استفاده نکن به احترام ایران بزرگ
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
برو بابا دلت خوشه تو هم توی این وضع به چی فکر می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند یک شهید
۰۹:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
باید همه شونو نابود کرد و ریشه شونو خشکوند ریشه اصلیشون هم آل سعود و اسرائیل هست
Iran (Islamic Republic of)
ماهو
۱۶:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
درسته که ریشه اینها از اسراییل وکشورهای دیگر است وجالب اینجاست که این بچه هایی که الان درخدمت داعش دارند میجنگند وسر میبرند دو سرانجام دارند
یکی اینکه به درک واصل میشوند که من امیدوارم اینطوری نشه (عجله نکنید تابگم چرا)
دومی اینکه به کشورهای خودشون برمیگردند وبا این خوی وحشی گری که از تکفیری ها آموخته اند حساب دولتهای خودشون که الان از این آدمکش ها حمایت میکنند رو میرسند
آخرین اخبار