کرمان؛

با اطلاع رسانی می توان از وقوع جرایم پیشگیری کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از جرایم ریشه در ناآگاهی مردم دارد و آموزش نقش اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم ایفا می کند که اغلب با اطلاع رسانی صحیح و به موقع میتوان از بروزآن در جامعه جلوگیری کرد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،حمید خالقی ، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم ، فعالیت های آموزشی با همکاری سایر نهادها و سازمان ها ازجمله بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و برای دانش آموزان، دانشجویان، افراد در شرف ازدواج، فرهنگیان و اولیاء و مربیان و به همت معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار گردیده است .

خالقی گفت : خانواده يكي از مهمترين نهادهاي اجتماعي است كه اساس و پايه حيات اجتماعي محسوب مي شود.

وی افزود: دين اسلام نیز اهميت ويژه اي به نهاد خانواده داده و در آيات متعدد اين موضوع را يادآوري و بر آن تاكيد و طلاق را امري منفور و مذموم نگريسته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان خاطرنشان کرد: با آموزش مهارت های زندگی به افراد در دوران نوجوانی و جوانی و نیز بهره گیری از تجارب و تخصص مشاوران مجرب می توان از وقوع طلاق و آسیب ها و پیامدهای پس از آن در جامعه جلوگیری کرد .

حمید خالقی تصریح کرد: برنامه ریزی برای آموزش مهارت های زندگی باید در ۴ مقطع؛ دانش آموزان دبیرستانی، دانشجویان، افراد در شرف ازدواج و متاهلین صورت پذیرد.

این مقام قضائی افزود : نمی‌توان مانع تغییرات و پیچیدگی‌های جامعه و گسترش روابط اجتماعی و بین‌فردی افراد شد؛ بنابراین راهی جز آماده كردن جوانان و نو جوانان برای روبه‌رو شدن با موقعیت‌های دشوار زندگی جدید باقی نمی‌ماند.

حمید خالقی تاکید کرد:برای داشتن توانمند سازی مهارت های زندگی جوانان و نوجوانان ، توجه جدی همه دستگاهها و ارگانها به آموزش همه جانبه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.