معاون آموزشی تاکید کرد

تدوین روند خودارزیابی بیمارستان‌های آموزشی تا پایان شهریور ماه سال جاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای از روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست روند خودارزیابی بیمارستان های آموزشی را با برنامه ریزی منظم تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام رسانند.

به گزارش  خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، به نقل از (وب دا)؛ دكتر باقر لاريجانی معاون آموزشی و دبير شوراي آموزش پزشكی و تخصصی در گفتگویی با اشاره به نقش بيمارستان های آموزشي در ارتقای آموزش‌های بالينی اظهار داشت: در كشورهای مختلف به منظور رصد فعاليت هاي بيمارستان هاي آموزشي و ارزيابي عملكرد اين نهادها، ساز و كارهاي گوناگونی انديشيده شده است كه هركدام با الگوهای مختلف سعی در ارزيابی و ارتقای استانداردهای آموزشی و كيفيت خدمات دارند.

وی با بیان اینکه يكی از مهمترين اين الگوها نظام اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشی است گفت: به دنبال اجرای برنامه اعتباربخشی درمانی بيمارستان ها و از سوی ديگر با توجه به ملاحظات آموزشی قابل توجه در بيمارستان ها در كنار فعاليتهای درمانی، دستورالعمل اعتباربخشی آموزشی بيمارستانهای آموزشی در حوزه معاونت آموزشی تدوين و در جلسات شماره 220 و 246 شورای گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي كشورمصوب شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: استانداردهای اعتباربخشی درماني به عنوان پايه اعتباربخشي لحاظ شده و استانداردهای ابلاغی از سوی معاونت آموزشی بیان کننده شرایط لازم جهت ورود و يا ادامه فعاليت آموزشی بیمارستان ها می باشد.

دکتر باقر لاریجانی اظهار داشت: انتظار این است که الزامات اجرایی سازی این دستورالعمل باتوجه به شرایط بومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشخص و خودارزیابی بیمارستان های آموزشی به عنوان گام نخست برنامه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور صورت پذیرد.
دکتر باقر لاریجانی با بیان اینکه الگوی ارزيابی بيرونی برنامه پياده‌سازی اعتباربخشي آموزشی به زودی ابلاغ خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد که اجرای این برنامه گامی در راستای ارتقاء آموزش بالینی کشور باشد.

گفتنی است: دستورالعمل اعتباربخشی آموزشی بيمارستانهاي آموزشی طی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.