شفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

قدم‌های بزرگ در مذاکرات هسته‌ای، دستاورد سیاست خارجی دو سالگی دولت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت دولت یازدهم طی دو سال توانسته است تعامل با بسیاری از کشورها و مسائل و موضوعات بین‌المللی را به عنوان یک اصل مهم در دستور کار خود قرار دهد.

"نوذر شفیعی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دولت یازدهم طی دو سال در دست گرفتن سکان اجرایی کشور توانسته در حوزه سیاست خارجی یک اصل مهم را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: این اصل همان تعامل با محیط بین‌الملل بوده است.

نماینده ممسنی تصریح کرد: دولت یازدهم سیاست بهبود مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف و حل مسائل کلیدی کشورمان به طور برجسته مذاکرات هسته‌ای با 1+5 را در دستور کار خود قرار داد که می‌توان این دو مورد را جزو دستاوردهای موفق این دولت به حساب آورد.

وی با اشاره به اینکه منافع منطقه‌ای ایران در سوریه،‌ عراق، یمن،‌ لبنان، بحرین‌، افغانستان و پاکستان مورد تهدید قرار گرفته بود، گفت: دولت تدبیر و امید توانست در برخورد با تهدیدات منطقه‌ای نیز فعال ظاهر شده و بحران‌های منطقه‌ای را مدیریت کند.

شفیعی تاکید کرد: با این حال موفقیت در عرصه سیاست خارجی تابعی است از میزان قدرت ملی هر کشور و برخی محدودیت‌ها در حوزه قدرت ملی کشورمان، محدودیت‌هایی را هم برای نقش‌آفرینی دولت در عرصه سیاست خارجی و مسائل امنیت منطقه‌ای به وجود آورده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه دولت برای رسیدن به موفقیت کامل نیازمند زحمات بسیار زیادی است، افزود: در چارچوب یک مدل رضایت‌بخش از تصمیم‌گیری، آن چه که دولت تاکنون انجام داده توانسته بر اساس مقدورات و معذورات دستاوردهای مثبت به دست بیاورد.

وی تصریح کرد: البته نواقصی هم وجود دارد که این نواقص نه از ضعف دیپلماسی یا اراده سیاسی دولت بلکه از معذورات متعددی است که ما با آن مواجه هستیم.

نماینده ممسنی خاطرنشان کرد: موفقیت در این عرصه‌ها به هرحال جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با رقیبان قدرتمندی مواجه است که شکستن تابوی این قدرت‌ها کار ساده‌ای نبوده و نیست لذا برنامه‌های دولت تاکنون در قیاس با معذورات و مقدورات دستاوردهای قابل قبولی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ايزان من
۲۳:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
باور كنيد ما بايد تكليف بازديد از مراكز نظامي را مشخص كنيم.بعد از قرارداد با1+5 آن ها مي توانند بخاطر تاسيسات نظامي باز هم همان تحريم ها را فقط به اسم مبارزه با تاسيسات نظامي اجرا كنند.
آخرین اخبار