آشنا:

اقتدار و اعتدال بلندترین صدا در ایران اسلامی است

مشاور فرهنگی رییس جمهوری از مواضع هسته‎ای شهردار تهران تقدیر کرد و با بیان این که مواضع نقل قول شده از طرف شهردار تکذیب شده است، نوشت: خدا را شکر می کنم که مسیر مستقیم اقتدار و اعتدال برای اعتلای کشور هنوز هم بلند ترین صدا در ایران اسلامی است.

اقتدار و اعتدال بلندترین صدا در ایران اسلامی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حسام الدین آشنا امروز (شنبه) در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‎های اجتماعی نوشت: سردار هشت ساله خراسان و شهردار ده ساله تهران از زمان کسب دومین دیپلم افتخار در بخش سودای سیمرغ جشنواره انتخابات تاکنون در مورد مذاکرات رفع تحریم ها مواضع صریح و صحیحی اتخاذ کرده است.

وی افزود: از جمله آن که «بزرگ ترین خیانت را کسانی مرتکب می شوند که از موضوع مذاکرات هسته‎ای و موضوعات مشابه به عنوان ابزاری برای دوقطبی کردن جامعه استفاده می‎کنند. کسانی که بر این شیپور می‎دمند، قطعا خیر و صلاح این ملت و سرزمین را نمی‌خواهند و اهداف دیگری را دنبال می‎کنند و متأسفانه عده‎ای هم جاهلانه در این دام گرفتار می‎شوند و حتی در بین خانواده‎ها و دوستان نیز به یک طیف صفر و صدی گرایش پیدا می‌کنند و از روی هیجان یا چشم بسته همه چیز را نفی می‎کنند و یا چشم بسته به به و چه چه می‎کنند و در تقابل با یکدیگر قرار می‎گیرند. خسارت‎های جبران ناپذیری که از این رهگذر نصیب ملت می‎شود بعضا جبران ناپذیر است.»

آشنا اضافه کرد: یا در جای دیگر گفته‎اند «از طرف دیگر هم نباید این طور تصور بشود که هر نوع مذاکره و تعاملی با دنیا مذموم است. ما حرفمان حق است، از گفتن حق و ایستادن پای آن و تعامل با دنیا برای استیفای آن نباید هراسید. برخی گمان می‎کنند که پس زدن همه مناسبات پذیرفته شده و قواعد تعامل در سطح بین المللی، انقلابی گری است؛ این طور نیست. قبلا هم این مطلب را عرض کرده‎ام که انقلابی‎گری به معنای تجربه ستیزی و قاعده ستیزی نیست. انقلابی‎گری به معنای انزواطلبی و قطع ارتباط با عالم نیست. بر اساس قواعد مسلم حقوق بین الملل، ما حقوقی داریم که باید برای استیفای آن تلاش کنیم و این تلاش در شرایط فعلی نیازمند حضور پررنگ دیپلماتیک است.»

مشاور فرهنگی رییس جمهوری در این نوشته خود تصریح کرده است: یا در فرازی دیگر تاکید کرده‎اند که «بدون شک تحریم، ظالمانه است و باید تلاش کنیم که این تحریم‎ها را بشکنیم. باید تلاش کنیم به افکار عمومی جهانی نشان دهیم که به دنبال جنگ افروزی نیستیم.» 

آشنا افزود: اما در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، برخی نقل قول‎های بدون سند از شهردار تهران در برخی رسانه‎های خاص منتشر شد که بوی دیگری می‎داد. از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم؛ او همه را تکذیب و تصریح کرد که مواضع شهردار در قبال مسایل ملی تغییری نکرده است. خدا را شکر می‎کنم که مسیر مستقیم اقتدار و اعتدال برای اعتلای کشور هنوز هم بلندترین صدا در ایران اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار