تلاش مارک کرک برای به تاخیر انداختن لغو اموال بلوکه شده ایران

سناتور جمهوری‌خواه ایالت ایلینوی تلاش می‌کند طرح لغو اموال بلوکه شده ایران را تا حد امکان به تاخیر اندازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ "مارک کرک،" سناتور جمهوری‌خواه و یکی از طراحان اصلی طرح‌های تحریمی ایران، تلاش جدیدی برای اضافه شدن یک متمم به لایحه دفاع ملی آمریکا آغاز کرده است. "باب منندز،" سناتور دموکرات، نیز از وی در این طرح حمایت می‌کند.

"کرک" تلاش می‌کند در متمم جدید ، ‌وزیر خزانه‌داری آمریکا را در ارائه توضیحی منطقی درباره نحوه هزینه‌های مالی رفع بلوکه اموال ایران تحت فشار بگذارد. این سناتور جمهوری‌خواه قصد دارد درباره چگونگی بازپرداخت اموال بلوکه شده ایران بر مبنای توافق جامع هسته‌ای اطمینان کسب کند.
 به این ترتیب، وزیر خزانه‌داری آمریکا باید درباره نحوه خرج پول‌های آزاد شده ایران به سنا گزارش دهد. وی همچنین خواستار تمدید 10 ساله تحریم‌های اقتصادی ایران است. 

"کرک" و "منندز" دو چهره شناخته شده در دشمنی با ایران هستند. هر دو این نمایندگان بر امضا نشدن توافقی بد با ایران تاکید دارند و مدعی هستند نمی‌توانند به مقامات ایرانی اطمینان کنند. 

درخواست اضافه شدن متمم به لایحه دفاع ملی آمریکا در حالی بیان می شود که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 برای رسیدن به توافق نهایی همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار