فریاد ایرانی‎ها در دقایق آخر به گوش هیچکس نرسید!

تیم‎های ملی فیزیک و بادی کلاسیک کشورمان به دلیل شیطنت فنی دقیقه 90، ‍‍‍ژاپنی‎ها از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا باز ماندند.

رضا سلطانی مدیر تیم های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در اینباره بیان داشت : ماجرا از آنجا شروع شد که 10 روز مانده به شروع این رقابت‌ها مسئولان برگزار کننده ژاپنی به مسئولان فدراسیون پرورش اندام ایران اعلام کردند که تمامی شرکت کنندگان در رشت‎ های فیزیک و بادی کلاسیک برای رفتن بر روی سکو باید دارای گواهینامه عدم استفاده از مواد نیروزا (دوپینگ) باشند که با توجه به زمان اندک باقی مانده به اعزام، این مهم غیر قابل اجرا بود .

وی ادامه داد : ما نیز شکایت خود را به شکل کتبی به رافائل ساندوخا سرپرست فدراسیون جهانی بدنسازی ارسال کردیم .

مدیر تیم های ملی ابراز کرد : با توجه به اینکه تمام کشورها به غیر از کشورهای اسلامی هر ساله تیم هایی را در بخش بانوان به رقابت‌های گوناگون که با عناوین مختلف در سطح دنیا برگزار می‎شود ارسال می‎کنند ، ژاپنی‎ها می خواستند از این موضوع بهره برداری کنند و امتیاز تیم بانوان کشورها را برای مشخص کردن تیم قهرمان در محاسبات نهایی در نظر بگیرند که با اعتراض ما و کشورهای اسلامی این اتفاق رخ نداد .

رضا سلطانی ادامه داد : سطح این مسابقات چه از نظر رسیدگی در دوران اقامت و چه از نظر مکان برگزاری رقابت که در یکی از سوله‎های کارخانه خودرو سازی نیسان در نظر گرفته شده بود در سطح بسیار پایینی قرار داشت.

گفتنی است که 49 دوره مسابقات قهرمانی آسیا روزهای 16 و 17 خرداد ماه در شهر کیتاکیوشو کشور ژاپن برگزار شد و تیم ملی بدنسازی ایران که در رشته پرورش اندام شرکت کرده بود، برای چهارمین بار پیاپی با اقتدار قهرمان آسیا شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار