رشت؛

تشییع پیکر امام جمعه آستانه اشرفیه و عضومجلس خبرگان رهبری

پیکر آیت الله مختار امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه و عضومجلس خبرگان رهبری عصر امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر امام جمعه آستانه اشرفیه وعضومجلس خبرگان رهبریبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رشت؛ آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری گفت: آيت الله امينيان برای رضای خدا کار کرد و رضایت مردم را همیشه مورد توجه قرار می داد و این حضور پر رنگ و اندوهناک مردم نشانه مقام بالای وی است.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، علما ، روحانیان و جمعی از مردم ولایت مدار گیلان حضور داشتند.

آيت الله مختار امينيان عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه آستانه اشرفيه ظهر دیروز دعوت حق را لبيک گفت. پیکر وی در جوار حرم آقا سید جلالدین اشرف آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.

وي در سن 89 سالگي پس از سال ها تحمل رنج بيماري بر اثر ايست قلبي درگذشت.

آيت الله مختار امينيان که در سال 1305 در روستای فتیده لنگرود دیده به جهان گشود در سال 1323 در سن 18سالگی برای تحصیل علوم دینی به قم رفت.

وی از محضرآیات عظام بروجردی ، امام خمینی، طباطبایی ، محقق داماد، گلپایگانی ، مرعشی نجفی،شریعتمداری، عبدالنبی عراقی، مرتضوی گیلانی، میرزا هاشم آملی و بهجت دروس دینی را فراگرفت.

این عالم وارسته گیلانی با شروع نهضت امام خمینی مبارزاتش را علیه رژیم شاهنشاهی آغاز وبارها در مجالس وعظ و خطابه چهره منحوس این رژیم را برای مردم افشا کرد.

آیت الله امینیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعتلای اسلام ،انقلاب و نظام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و در این راه با تقدیم فرزند شهیدش محمد تقی امینیان دینش را به انقلاب و نظام ادا کرد.

وی از سال 1363 امام جمعه آستانه اشرفيه شد.

آيت الله مختار امينيان يکي از4 نماينده گيلان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبري بود و در 3 دوره گذشته این مجلس هم حضور داشت.

وی موسس حوزه علميه آستانه اشرفيه بود و در تاسيس بسياري از موسسات خيريه هم در اين شهرستان نقش تاثيرگذاري داشت. 

از وي آثاري چون مباني اخلاق اسلامي ، مباني فلسفله اسلامي ، از اسلام تا ارتداد و قرة العين در نماز منتشر شده است .


انتهای پیام




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.