قزوین؛

احداث بزرگترین بارانداز غرب کشور

بارانداز بزرگ غرب کشور در قزوین احداث می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این شورا گفت: بارانداز بزرگ میوه وتره بار، خشکبار و بنکداران غرب کشور با مشارکت بخش خصوصی در شمال آزادراه قزوین_زنجان احداث می شود.

عباس ظاهری با تاکید بر کارشناسی دقیق طرح و استفاده از تجارب سایر استان ها افزود: مطالعات احداث این بارانداز بزرگ به وسعت 90 هکتار آغاز شده است.

بگفته ی ظاهری ، طراحی اصلی برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی در 50 هکتار زمین انجام خواهد شد و  40 هکتار نیز برای طرح توسعه در آینده پیش بینی شده است.

رییس شورای شهر قزوین گفت: زمان دقیق برای بهره برداری کامل از این طرح پس از پایان مطالعات، اعلام خواهد شد.

یکی از مشاوران طرح بارانداز هم گفت: محل مورد نظر برای اجرای این طرح اقتصادی به دلیل دسترسی های مناسب، دارای مزیت رقابتی با سایر باراندازهای کشور است اما در خصوص وسعت بناها، باید مطالعات بیشتری صورت گیرد. 

کدخدازاده افزود: فاز اول بارانداز قزوین در نگاه کارشناسی و فنی نیاز به 54 هکتار زیربنا در 76 هکتار زمین دارد، در حالی که 50 هکتار زمین با زیربنای 37 هکتار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این بارانداز برای چهار صنف بنکداران، خشکبار، میوه و تره بار و آهن فروشان در نظر گرفته شده که بارانداز هر صنف در مراحل مختلف احداث خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم گفت: در طراحی اولیه این بارانداز، حداقل 160 غرفه برای دو صنف خشکبار و میوه و تره بار در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا الموتی افزود: این محل در آینده یکی از منابع پایدار درآمدی برای شهرداری قزوین خواهد بود و از این رو غرفه ها قابل فروش و تملک قطعی نیست و به صورت اجاره یا سرقفلی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.