سرپرست مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد

ضرورت تشکیل مستمر کمیته‌های فرش در استان‌ها

نشست روسای ادارات فرش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مختلف کشور در محل مرکز ملی فرش ایران تشکیل شد.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، سرپرست مرکز ملی فرش ایران هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر و رسیدن به وحدت رویه در عملکردهای مرتبط با فرش دانست و دانستن مشکلات و مسایل استانها در حوزه فرش را نیز از دیگر ضرورتهای تشکیل این نشست اعلام کرد.

حمید کارگر در آغاز این نشست بر ضرورت تشکیل مستمر کمیته های فرش در استانها تاکید کرد و گفت: این کمیته ها در صورت تشکیل در سطح مناسب و با دخالت استانداری ها می توانند منابع و امکانات استانی را به سمت فرش هدایت کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کمیته های فرش دستباف در استان ها گفت: کمیته های فرش پتانسیل لازم را برای هدایت منابع استانی به سمت فرش دستباف دارند و در این راستا باید تعامل و همراهی خود را با تشکل های خصوصی و نهادهای دولتی مرتبط بیشتر کنند.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران همچنین بر ضرورت ارایه آمار و اطلاعات هوشمندانه و واقعی با پرهیز از کوچک نمایی و بزرگ نمایی در حوزه فرش تاکید کرد.

کارگر با نگاهی به میزان صادرات فرش دستباف در سال 1393 گفت: در سال گذشته هم از لحاظ ارزشی و هم از لحاظ وزنی رشد صادرات را تجربه کردیم، افزایشی که هرچند خوشحال کننده است، اما راضی کننده نیست و هنوز با متوسط صادرات در دهه های اخیر فاصله زیادی داریم.

وی افزود: در سال گذشته حدود 330 میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به حدود80 کشور دنیا صادر شده که این رقم در مقایسه با سال 92 هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی افزایش داشته است که امیدواریم با توجه به تغییر در مناسبات سیاسی که در حال رخ دادن است شاهد اعداد بسیار بزرگتری باشیم.

حمید کارگر در ادامه تفاهم نامه منعقده بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید را مناسب دانست و افزود با توجه به همراهی مدیر عامل این صندوق برای اعطای تسهیلات به فعالان فرش دستباف می توان مشکلات کوچک و موردی در استان ها را مرتفع کرد.

وی تاکید کرد: برخوردهای سلیقه ای یا سختگیرانه در ارایه تسهیلات در استانها وجود دارد اما اراده مدیران صندوق در مرکز رفع این مشکلات است.

وی همچنین در بخش اول صحبت های خود در این نشست یک روزه اشاره ای به برنامه های مهم مرکز ملی فرش ایران در سال 94 داشت که برگزاری نمایشگاه بیست و چهارم فرش دستباف ایران، جشنواره تقدیر از فعالان فرش کشور و برگزاری همایش پژوهشی فرش با رویکرد برون مرزی در آذرماه امسال از آن جمله است.

در ادامه این نشست یک روزه، معاونت های تولید و بازاریابی ضمن ارایه برنامه های خود به بحث و گفت و گو با روسای ادرات فرش استانها پرداختند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کمیته فرش ، شاتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار