ساری؛

تشریح پایلوت کیفی سازی نان مازندران با حضور نماینده مجلس

براساس مصوبه هیات دولت 20 درصد از آرد و نان استان در قالب واحدهای آزادپز آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در نشست با سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران با توجه به نشست و توافق صورت گرفته بین دکتر استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان پایلوت کیفی سازی آرد و نان در سطح کشور انتخاب و معرفی شد.

رمضانعلی ملک افزود : ارتقای کیفیت نان یک تکلیف شرعی و ذاتی است و پایلوت شدن استان تنها یک برنامه ریزی جهت شتاب بخشی به این موضوع در سایر استانهای کشور است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشوردر به عوامل تاثیرگذار بر کیفیت نان اشاره کرد و گفت: قیمت نان، مهارت شاغلین در خبازی‌ها، دستگاه پخت مناسب و استاندارد، فضای کافی نانوایی، کیفیت آرد مصرفی، بهسازی واحدهای خبازی، استفاده از سیاست‌های تشویقی، رعایت بهداشت فردی و استفاده از لباس کار متحدالشکل از مهمترین متغیر های کیفی سازی نان است.

ملک، به طرح رتبه بندی کردن واحدهای خبازی اشاره کرد و افزود: پیش نویس دستورالعمل درجه بندی واحدهای خبازی استان توسط مرکز پژوهش های غلات کشور تدوین و ارائه گردید.

وی با اشاره به شاخص های ارزیابی واحدهای خبازی در این طرح یادآور شد: وضعیت بهداشت نانوایی ، وضعیت ماشین آلات و لوازم نانوایی، تجهیزات، امکانات ذخیره سازی و نگهداری آرد، آموزش و توانمند سازی نانوایان ویژگی های حسی کیفیت نان از مهمترین شاخصه های امتیازدهی واحدهای خبازی در طرح رتبه بندی کردن نانوایی های استان است.

وی تصریح کرد: تمام امکانات استان جهت پایلوت کیفی سازی نان باید بسیج شود و از اعتبارات ملی نیز بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در ادامه به آغاز برداشت و خرید گندم تضمینی اشاره کرد و گفت: از 9 خرداد خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان مازندران آغاز شده است.

ملک افزود: تا به امروز 33 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که تاکنون مبلغ 20 میلیارد و 833 میلیون ریال به عنوان وجه گندم دریافتی به کشاورزان عزیز پرداخت شد.

وی تصریح کرد: این میزان توسط 17 مرکز خریداری شده است و 33 مرکز برای امر خرید تضمینی گندم در مازندران پیش بینی شده است که به تناسب حجم برداشت و تحویل گندم دایر می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، پایلوت ، حضور ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.