مقام پيشين صهيونيست بر راه حل دو دولت تاکيد کرد

معاون پیشین نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره راه حل دو کشور برای حل و فصل مناقشه این رژیم با فلسطینی ها گفت گزینه سوم وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، دان مریدور در کنفرانس هرتزلیا که هر ساله در اراضی اشغالی برگزار می شود ، مدعی شد راه حل سومی برای حل و فصل مناقشه این رژیم با فلسطینی ها به جز راه حل دو کشور در دسترس نیست.
وی گفت : « چهل و هشت سال پیش وقتی که در شبه جزیره سینا راننده تانک بودم یکی از نیروهایی بودم که فکر می کردیم می توانیم آن منطقه را آزاد کنیم اما نتوانستیم. از آن زمان تا کنون ، دو دیدگاه شکل گرفته است، یکی دکترین بگین و دیگری دکترین بن گورین. بگین معتقد بود که باید به سیاست تصرف زمین ادامه و مرزهای اسرائیل را تا می توانیم گسترش دهیم. وی معتقد بود اگر به اعراب حق رای ندهیم همانند آفریقای جنوبی و سیستم آپارتاید شناخته خواهیم شد.»
دیوید بن گورین ، بنیانگذار و نخستین نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و مناخم بگین ، سیاستمدار صهیونیست ، بنیانگذار حزب لیکود و ششمین نخست وزیر این رژیم بودند.
دان مریدور با اشاره به سیاست اعطای حق رای دادن به عرب ها گفت: «اگر برای رسیدن به هدف مان به این نتیجه برسیم که ساکنان جنین و نابلس می توانند همانند ساکنان بیت لاهیا و بیت حانون برای انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رای بدهند ، پس باید به اسرائیلی ها بگویید که چاره ای نیست باید زمین ها را تقسیم کنید. در صورتی که اکثریت یهودی حفظ شود و اعراب بخشی از اسرائیل نباشند.»
وی گفت راه حال یک کشور که در آن فلسطینی ها حق رای برابر با اسرائیلی ها داشته باشند آینده صهیونیسم را با خطر روبرو می کند.
دان مریدور با تاکید بر اینکه راه حل سومی به غیر از راه حل دو کشور یا کشور دو ملیتی وجود ندارد افزود در راه حل یک کشور اسرائیل کشوری یهودی باقی نخواهد ماند.
وی همچنین مدعی شد فلسطینی ها خواستار برقراری صلح نیستند و راه حل دو کشور هم پایان مناقشه را به ارمغان نخواند آورد. وی گفت: «راه حل دو کشور ، آری ، اما پایان مناقشه ، نمی دانم. نمی توان مناقشه را حل و فصل کرد اما می شود صهیونیسم را به جنبشی منطقی و درست تبدیل کرد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار