سهرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

24 میلیون مسلح یمنی مطالبات این کشور را دنبال می‌کنند/ ورود جاسوسان اطلاعاتی به فرودگاه عدن

کارشناس ارشد معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه، گفت: امروزه 24 میلیون مسلح یمنی که 8 میلیون آنها الحوثی‌ها هستند مطالبات یمن را دنبال می‌کنند.

 "عبدالله سهرابی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات منطقه و بحران یمن، اظهار داشت: با توجه به مجموعه شرایط منطقه غرب آسیا و شورای همکاری خلیج فارس حاکم است، طبیعی است که یک برنامه‌ریزی و سازماندهی از سوی غربی‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در راستای یک پروژه خطرناک طراحی شده باشد.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها؛ اصل تقسیم کشورهای منطقه غرب آسیا است که از سوی انگلیس در طول این 50 سال در دستور کار قرار گرفته است، از سوی دیگر آنها جمهوری اسلامی ایران را در شرایط پیشرفت می‌دیدند بنابراین برنامه‌ریزی کرده تا خط مقاومت را تحت‌الشعاع قرار دهند.
 
این کارشناس ارشد معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امروز در یمن نگاه عربستان نگاه متجاوزی است که با چراغ سبز رژیم صهیونیستی و شبکه‌های اطلاعاتی موضوع یمن را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند بنابراین قبایل یمنی و جریان انصارالله با توجه به اینکه هیچ راه دیگری برای مقابله و ضربه زدن به عربستان ندارند وارد عربستان شدند،
 
معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: البته ادعایی وجود دارد مبنی بر اینکه؛ مناطقی که یمنی‌ها در عربستان به آن وارد شدند قبلا جزئی از یمن بوده است.  امروزه 24 میلیون مسلح یمنی که 8 میلیون آنها الحوثی‌ها هستند مطالبات یمن را دنبال می‌کنند.

سفیر سابق کشورمان در قطر، اضافه کرد: خبری در اختیار داریم که متاسفانه سعودی‌ها نیز در برخی نقاط وارد یمن شده و جاسوسان اظلاعاتی آنها وارد فرودگاه عدن شدند.

کارشناس ارشد معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: عربستان امروز در جریانات سیاسی، رسانه‌ها و افکار عمومی شرایط بسیار بدی پیدا کرده و متاسفانه در مجامع بین‌المللی هیچ اراده اساسی برای برخورد با متجاوزین وجود ندارد ، اما اینکه برخی کشورها مانند قطر اعلام آمادگی برای کمک به عربستان می‌کند موضوع تازه‌ای نیست و با توجه به شرایط اقتصادی قطر و درآمد مازادی که دارند طبیعی است که غرب از آن صرف نظر نکرده و آن را در جهت سیاست‌های خود به کار گیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تقسیم کاری از سوی غربی در رابطه با نقش‌آفرینی کشورها در منطقه صورت گرفته است، می‌بینیم که قطر می‌رود به سمت همکاری با ناتو در جریان لیبی و عربستان با ظرافت وارد موضوع بحرین می‌شود و بعد موضع یمن را به تنهایی در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحولات ، منطقه ، یمن ، ایران ، جنگ ، حمله ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار