آیت الله آملی لاریجانی:

قرآن باید معیار و شاخص زندگی ما باشد

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قرآن در میان مسلمین مهجور باقی مانده است، گفت: قرآن باید معیار و شاخص زندگی ما باشد اما متاسفانه ما این معیار و شاخص را در زندگی خود عجین نکردیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضایی با طرح این پرسش که چرا اینگونه شدیم، اظهار کرد: ما باید قرآن را با این نگاه ببینیم که متکلم آن کیست. متاسفانه مشکلی اصلی ما در این ارتباط، غفلت است.اگر یک الماس گرانبها جلوی چشم‌مان بود باز هم همین طور به آن نگاه می‌کردیم؟ رفع غفلت مثل شناگری است و نیاز به کار دارد و ما باید چیزی داشته باشیم که غفلت‌ها را بزداید.

وی با بیان اینکه ما به راحتی از کنار قرآن و تجارب قرآنی عبور می‌کنیم، افزود: در قرآن کریم آمده که خداوند مالک ملک، آسمان‌ها و زمین است و خدای متعال، اول و آخر و ظاهر و باطن است؛ اما آیا واقعاً به این حقیقت‌ها توجه داریم؟

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از قرآن استفاده کنیم باید غفلت‌ها کنار برود اضافه کرد: از صبح که بیدار می‌شویم چقدر حق را یاد می‌کنیم؟ زندگی با انس گرفتن با حق و خدای متعال معنا می‌یابد؛ اگر به حال خودمان بازگردیم آن وقت است که آه از نهادمان بر‌می‌خیزد و متوجه می‌شویم تا بحال به جمال حق توجه نداشتیم.

آملی لاریجانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با قرآن رفیق شویم باید غفلت‌ها را از بین ببریم. انسان اگر مفسر عظیم قرآن باشد اما با حق مانوس نباشد، بی معنا است.

وی با بیان اینکه قران وسیله سوال از حق تعالی است، خاطرنشان کرد:‌ اگر با قرآن رفیق شویم و انس بگیریم آن وقت آیاتش بر ما اثر می‌گذارد.فکر می‌کنم مشکل ما یقین است. اگر به آیات قرآنی یقین داشته باشیم آن وقت است که انسان متذکر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار