یزد؛

تنها از 30 درصد ظرفیت جایگاه های CNG یزد استفاده می شود!

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد گفت: حداکثر استفاده از ظرفیت جایگاه های گاز CNG در این استان حدود 30درصد بوده است.

تنها از 30 درصد ظرفیت جایگاه های CNG یزد استفاده می شود!به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از یزد، محمد فرازمند گفت: هم اکنون 44 جایگاه CNG تک منظوره و چند منظوره استان آمادگی کامل دارند تا سوخت خودروهای گاز سوز را تامین کنند.

وی با تشریح میزان گاز مصرفی سال 1393 اظهار کرد: میزان مصرف گاز CNG در سال 93، 98میلیون و 925 هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال 92 تغییر قابل ملاحظه ای نداشته اما امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای جایگاه های عرضه این محصول و نیز تغییر نرخ بنزین ،خودروهای عمومی بیشتر از این فرآورده پاک استفاده کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد همچنین گفت: طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران در رابطه با یکسان سازی قیمت حامل های انرژی و حذف سهمیه بندی، قیمت فرآورده های نفتی از تاریخ ششم خردادماه به ترتیب بنزین یک هزار تومان، نفتگاز و نفتکوره هر لیتر 300 تومان و گاز مایع LPG نیز 230 تومان عرضه می شود.

فرازمند یادآور شد: بر این اساس نفت سفید و گاز CNG با نرخ قبلی (گاز هر متر مکعب 600 و نفت سفید 150تومان) عرضه می شود.

وی تعداد جایگاه های CNG استان را کافی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 44 جایگاه CNG شامل 16باب دومنظوره و 28 باب تک منظوره در استان وجود دارد که بیشترین تعداد با 23 باب در سطح شهر یزد است و در شهرستان های مهریز هفت باب ،خاتم 2 باب ،تفت 3 باب ، ابرکوه 2 باب، اردکان و میبد هفت باب جایگاه در حال سرویس دهی به همشهریان است.

به گفته این مسئول همچنین 2 باب جایگاه در شهرهای اردکان و بافق در دست ساخت است که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد به مصرف کنندگان این فرآورده نفتی توصیه کرد تا برای جلوگیری از حوادث، رعایت الزامات ایمنی بویژه پیاده کردن سرنشین در جایگاه های CNG مورد توجه قرار دهند.

در سال 1393 سهم مصرف سوخت استان بیش از 2 میلیارد و 4 میلیون لیتر بوده که این مقدار از سوی 6 ناحیه و یک دفتر نمایندگی این شرکت در شهر یزد و سایر شهرستان ها توزیع شده است.

استان یزد 332 هزار مشترک گاز دارد و 88 درصد مردم استان از نعمت گاز برخوردارند و مابقی جمعیت از فرآورده های نفتی همچون نفت سفید و نفت گاز استفاده می کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: cng ، گاز ، نفت ، فراورده ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.