ادعای رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه:

ارتباط داعش با حملات تروریستی به حزب دموکراتیک خلق ترکیه

صلاح الدین دمیرتاش از ارتباط داعش با حملات تروریستی به نشست حزب دموکراتیک خلق ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "صلاح الدین دمیرتاش،" رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در گفتگو با شبکه سی ان ان ادعا کرد داعش در حملات انفجاری که هفته گذشته کمپین انتخاباتی این حزب را هدف گرفته بود دست دارد.

دمیرتاش اعلام کرد این انفجارها و همچنین دو حمله ای که دفاتر حزب دموکراتیک خلق را ماه گذشته هدف قرار دادند با داعش مرتبط بوده است. وی گفت: فردی که حملات به دفاتر حزب دموکراتیک خلق را در آدانا و مرسین انجام داده بود اخیرا در سوریه بوده است و مدتی با داعش همکاری داشته است. همچنین فردی که در انفجار هفته گذشته دست داشته به نظر می رسد با داعش ارتباطات هایی داشته است.

دمیرتاش نگفت چگونه به این اطلاعات دست یافته است. وی همچنین از نیروهای امنیتی ترکیه به علت ضعف در جلوگیری از این حملات انتقاد کرد. وی تصریح کرد: ما فکر می کنیم آنها می توانستند جلوی این حملات را بگیرند، اما به دلیل ضعف عملیاتی دستگاه اطلاعاتی این کار را نکردند.  در آخر باید گفت این مسئولیت دولت است که باید جلوی این حملات را بگیرد.

دمیرتاش همچنین با اعلام اینکه دولت ترکیه از داعش در کوبانی حمایت می کند گفت: دولت آینده ترکیه تغییراتی را در سیاست آنکارا در قبال سوریه بوجود خواهد آورد. دولت های ائتلافی، دیگر نخواهند توانست به حمایت از گروه هایی مانند داعش در سوریه ادامه دهند.
در دو انفجاری که روز جمعه نشست حزب دموکراتیک خلق را در شهر دیار بکر ترکیه هدف قرار داد سه نفر کشته و دست کم 200 نفر زخمی شدند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار