مغز توسط مجموعه‌ای مواد شیمیایی اثر بخش ما را در دام عشق گرفتار می‌کند

یک متخصص روانشناس گفت:‌ حدود 90 ثانیه تا 4 دقیقه زمان لازم است تا افراد درباره عشق به کسی تصمیم گیری کنند، مغز با ایجاد تغییراتی در بدن، ما را در دام عشق گرفتار می‌کند.

نیک‌زاده متخصص روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع گرفتار شدن افراد در دام عشق اظهار کرد:‌ حدود 90 ثانیه تا 4 دقیقه زمان لازم است تا افراد درباره عشق کسی تصمیم گیری کنند، 55 درصد از افراد از طریق زبان جسمانی، 38 درصد از افراد از طریق لحن صدا و سرعت سخن گفتن و فقط 8 درصد از افراد از طریق گفت‌وگو عاشق می‌شوند.

این متخصص روانشناس تصریح کرد:‌تولید هورمون آدرنالین در افراد باعث ایجاد علاقمندی به یک فرد می‌شود، آدرنالین باعث فعال شدن واکنش‌های استرس زا و افزایش سطح آدرنالین و کورتیزول موجود در خون می‌شود، این فرآیند تاثیر فریبنده‌ای روی افراد ایجاد می‌کند.

وی افزود: سطح دوپامین که نوعی انتقال دهنده عصبی به شمار می‌رود در یک زوج تازه ازدواج کرده زیاد است، این هورمون از طریق رهاسازی حس شدیدی از لذت، باعث تحریک میل و رغبت در شخص می‌شود، این دقیقا همان تاثیری است که بعد از مصرف کوکائین در مغز به وجود می آید.

نیک‌زاده در انتها خاطر نشان کرد:‌ سروتونین در عاشق شدن از نظر علمی یکی از مهم‌ترین هورمون‌هایی است که باعث می‌شود فرد به معشوق خود در اکثر موارد فکر کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار