معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان:

طی چند ماه آینده بیمارستانها باید اقدام به خود ارزیابی کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان از ابلاغ اعتبار بخشی به مراکز بیمارستانی که آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی دارند خبر داد و اذعان داشت: این مراکز طی چند ماه آینده موظفند اقدام به خود ارزیابی کنند.

محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص اعتبار بخشی مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: اعتبار بخشی بیمارستانهای آموزش پزشکی به تمامی بیمارستان‌های آموزشی کشور ابلاغ شد و بیمارستان‌هایی که آموزش پزشکی و رده‌های بالاتر تخصص و فوق تخصص را دارند، لازم است اعتبار بخشی را لحاظ کنند. 

وی ادامه داد: همچنین اجازه داده شده این بیمارستان‌ها طی چند ماه آینده خودارزیابی کنند و در ماههای آخر سال خود ارزیابی آنها مورد بررسی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت. 

وی در خصوص مراکز آموزشی که رده‌های پایین تر آموزشی را دارند، گفت: برای مراکز آموزشی که در رده‌های پایین‌تر آموزش هستند یعنی مراکز آموزشی پرستاری و پیرا پزشکی، اعتبار بخشی جهت اطلاعشان فرستاده می‌شود. 

لاریجانی به این نکته اشاره کرد که تمرکز ما بیشتر بر روی مراکز آموزشی پزشکی، تخصصی و فوق تخصصی است و افزود: هر چند اعتبار بخشی برای مراکز آموزشی رده‌های پایین تر مانند پرستاری و پیراپزشکی هم فرستاده می‌شود، اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمرکز ما بیشتر در جاهایی که آموزش پزشکی، تخصصی و فوق تخصصی دارند، وجود دارد و قصد داریم برای این بیمارستانها اعتبار بخشی بیشتری در نظر بگیریم. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار