قهرمانی واورینکا در رقابت‎های تنیس آزاد فرانسه؛

از قهرمانی تا تمسخر!

تنیسور سوئیسی در عین ناباوری با پیروزی بر مرد شماره یک تنیس جهان قهرمان رولان گاروس شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛رقابت های تنیس آزاد فرانسه با خلق یک شگفتی دیگر به کار خود پایان داد.

پس از آن که نواک جوکویچ صربستانی در یک چهارم نهایی این رقابت ها موفق شد رافائل نادال قهرمان 9 دوره رولان گاروس را شکست دهد و به نوعی شگفتی خلق کند و پس از حذف اندی ماری در مرحله نیمه هایی، در فینال حریف برانیسلاس واورینکا شود، بسیاری از کارشناسان و علاقمندان تنیس او را پیروز دیدار نهایی قلمداد می کردند.

اما شگفتی واقعی در فینال رقم خورد، جایی که واورینکای سوئیسی موفق شد در دیدار پایانی با  3-1 (6-4و4-6و3-6و 4-6) از سد حریف نامدار خود و نفر اول تنیس مردان جهان بگذرد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

واورینکا نوار پیروزی های جوکویچ را پاره کرد
 جوکویچ در حالی قدم به دیدار مرحله نهایی گذاشته بود که در 28 مسابقه آخر خود هیچ شکستی نداشت، و حتی اندی ماری اسکاتلندی که سید 3 مسابقات را یدک می‎کشید نتوانست سد راه او شود، اما در پایان، این واورینکا بود که نوار پیروزی های نفر اول تنیس جهان را قطع کرد.
از سوی دیگر جوکویچ و واورینکا پیش از این 20 بار در مقابل هم قرار گرفته بودند که در 17 مسابقه تنیسور صرب مرد پیروز میدان بود.

اظهارات دو بازیکن
پس از پایان این مسابقه دو تنیسور در خصوص این دیدار اظهار نظر کردند

واورینکا:هنوز هم از نوع بازی خودم شگفت زده‎ام، چون فکر می‎کنم امروز حیرت انگیز بازی کردم. قهرمانی در این رقابت چیز خاصی است،بازی کردن در برابر نواک جوکویچ ، تنیسور شماره یک در فینال.او از ابتدای سال تقریبا همه مسابقات را برده است.

جوکویچ: من می‎خواهم به استانیسلاس تبریک بگویم.و الان صحبت کردن برایم سخت است.چیزهایی در زندگی وجود دارند که مهمتر از پیروزی است و آن شخصیت و احترام است.من احترام زیادی برای تو قائلم "استان" ،تو قهرمان بزرگی هستی که دل بزرگی داری،تو لایق قهرمانی هستی."

 تماشاگر نماها در رولان گاروس
از نکات حاشیه‎ای مربوط به واورینکا در رقابت‎های  رولان گاروس امسال "هو" شدن او توسط تماشاگران فرانسوی بود.

هرگاه واورینکا در این مسابقات برابر تنیسوری از کشور میزبان قرار می‎گرفت، از سوی تماشاگران فرانسوی "هو" می‎شد.

او یک بار در دور چهارم و قبل از رویارویی با ژیلس سیمون فرانسوی هو شد و یک بار هم پس از پیروزی بر جو ویلفرد سونگا در مرحله یک چهارم نهایی "هو" شد.

این اقدام تماشاگران فرانسوی به قدری زشت بود که "گیلبرت یسرن" مدیر برگزاری این رقابت‎ها به آن واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از این رفتار آنها گفت تماشاگران باید آموزش ببینند، این رفتارها در زمین ورزشی پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار