صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 18 خرداد 1394

بشقاب پرنده در غرب ایران و مهارت گره گشای مشکل بیکاری، از موضوعاتی است که در صفحات اجتماعی روزنامه‌های امروز کشور پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 18 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان مهارت گره گشای مشکل بیکاری،‌نگاهی به وضعیت اشتغال، بیکاری و نقش مهارت در کاهش بیکاری، پرداخته و می‌نوسید: مدرک به دست‌های بیکار آوازه‌‌شان آنقدر همه جا پیچیده که جوان تر ها کم کم دارند به فسلفه درس خواندن شک می‌کنند، به طوریکه با خود فکر می‌کنند مشکل از نظام آموزشی است که به متقاضیان تحصیل مدرک می‌دهند، ولی مهارت نه.

این روزنامه در ادامه به موضوع‌های وضعیت بیکاری و نقش مهارت در اشتغال، بررسی وضعیت مهارت 4.5 میلیون دانشجوی کشور، آمار کم افراد ماهر در میان دانشجویان، سیستم مدرک گرایی در ایران، لزوم مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، نظام اداری تشدید کننده در مدرک گرایی و... اشاره می‌کند.

"رواج مهارت آموزی نیازمند فرهنگ سازی"، محیط زیست در بند مناطق آزاد، پیرامون اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون نتوانسته در مناطق آزاد وظیفه حاکمیت خود را به شکل کامل اجرا کند، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، از دنیای بیکاری و مشکلات جوانان، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به موضوعی باور نکردنی و شگفت انگیز با عنوان بشقاب پرنده در غرب ایران پرداخته که این روزها در ایران کمتر اتفاق می‌افتد.

ماجرا از این اقرار است که یک شیء نورانی در آسمان غرب ایران دیده شد. هنوز مشخص نیست این سناریو واقعی بوده یا شایعه است.

این در حالی است که شب شنبه 16 خرداد ماه برخی از مردم در منطقه اسلام‌ آباد غرب یک شیء نورانی را برای ساعاتی در آسمان در فاصله 140 کیلومتری با مرز عراق مشاهده کرده‌اند. نوع حرکات و رویت با چشم این شیء نورانی بیانگر این است که شیء شباهت زیاد به بشقاب پرنده دارد.

اعدام برای قتل همسر در صبحگاه شوم، آتش سوزی مرگبار در خانه روستایی، دردسر اینترنتی حسادت زنانه برای دوست قدیمی و آموزش‌های سایبری به دانش آموزان به دست پلیس، از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما،روزنامه همشهری است، این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع تاکید دوباره شورای شهر بر انتقال صنوف آلاینده از تهران، پرداخته و می‌نویسد: به دلیل شرایط و ضرورت‌های اداری تهران و اینکه تا کنون انتقال صنوف آلاینده از تهران به دست سایر دستگا‌ه‌ها انجام نشده، باید به این موضوعات توجه جدی نشان داده شود، به طوریکه انتقال صنوف آلاینده از تهران باید در اختیار شهرداری مناطق شهر تهران قرار داده شود.

این در حالی است که اصلاحیه‌ای با این مضمون که مبلغ و میزان اعتبار طرح انتقال صنوف آلاینده از تهران پس از هزینه نمودن از سر جمع اعتبارات در اختیار شهردار مناطق قرار گیرد، در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

بازگشت ضرب آهنگ منظم زندگی به قلب پیر شهر، تاکید مشاور شهردار تهران بر پشتیبانی مدیریت شهری مساجد، حمل و نقل ریلی، بستر توسعه شهرها، از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع جزئیات شهادت 175 غواص خط شکن پرداخته که در این باره می‌خوانیم: در تفحص‌های اخیر بعد از سقوط صدام رقم تفحص بالا نبوده است، اما این بار 175 شهید کشف شد که از این تعداد، 150 شهید غواص و باقی خط شکن بودند.

این در حالی است که برخی از زخم خورده‌ها سناریویی‌ را پیرامون اهداف خود کلید زدند و بیانگر این موضوع است که چرا باید این تعداد رزمنده شهید شوند و مقصر فرماندهان هستند.

در ادامه نویسنده به مطالبی همچون نظارت مختلف در خصوص جزئیات شهادت 175 غواص خط شکن، شبهه اسیر شدن خط شکنان، جزئیات شهدای چهار یگان خط شکن و غواص از یگان‌های 25 کربلا، 41 ثارالله، 7 ولیعصر (عج) و 14 امام حسین (ع) روایت مردم محلی از شهادت غواصان و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات نخست و پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری و زیر آسمان شهر خود، موضوعات دردسر‌های یک پوشش اروپایی، ابلاغی برای حضور بانوان در استادویم صادر شده، اپل به دنبال سیستم عاملی هوشمند و پیشی گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها از تعداد داوطلبان، را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بشقاب ، پرنده ، ایران ، غرب ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار