رییس تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

صنعتی شدن پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته تجهیزات پزشکی علاج افزایش صادرات

رییس تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: مهمترین راهکار برای افزایش صادرات صنعتی کردن پایان نامه‌های دانشجویان رشته تجهیزات پزشکی است.

حسین صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص صادرات تجهیزات پزشکی گفت: صادرات تجهیزات پزشکی به هیچ وجه قابل تفکیک از تولید داخل نیست بنابراین برای بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی و رساندن به کالاهای قابل صادرات باید رفتار را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: میزان نیاز بازار داخل کشور سرمایه گذاری در عرصه تجهیزات پزشکی را توجیه نمی‌کند بنابراین باید بازارهای منطقه را مد نظر قرار دهیم.

صفوی اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی کاربردی نشدن پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته تجهیزات پزشکی در داخل کشور است چرا که پایان نامه‌های این رشته بر اساس نیاز داخل تهیه نمی‌شود لذا منجر به افزایش ارزش افزوده نخواهند شد. اما در کشورهایی مثل انگلیس پایان نامه این رشته باید در رشته پزشکی عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: اما به دلیل ضعفی که در کشور بین ارتباط صنعت و دانشگاه و بخش درمان وجود دارد این اتفاق به نتیجه نمی‌رسد.

صفوی خاطرنشان کرد:‌ صنعتگران ایران متاسفانه با نیازهای حوزه‌ی درمان آشنا نیستند و از توانمندی‌های دانشگاه‌ها هم استفاده نمی‌کنند و این اشکال بسیار مشخص و جدی است.

وی تاکید کرد: برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه که از دغدغه‌های وزارت بهداشت است متدولوژی خاصی طراحی نشده است به همین دلیل باید تا آن زمان که این ارتباط ایجاد شود برای رفع ایرادها از متد کشورهای دیگر استفاده کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار