رئیس مجلس سوریه تاکید کرد ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا فقط یک ائتلاف رسانه ای است که هدفش سرپوش گذاشتن بر حمایت های محرمانه هم پیمانان واشنگتن از گروههای افراط گرای تروریستی در منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، بنا به نوشته پایگاه خبری «سما نیوز»، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه با روبرتو فیور رئیس هیات ائتلاف برای صلح و‌آزادی در اروپا که هم اکنون به سوریه سفر کرده است، درباره اوضاع منطقه و جنگ تروریستی ظالمانه ای که سوریه با آن مواجه است، بحث و گفتگو کرد.
فیور در این دیدار تاکید کرد: «اکنون حمله تجاوزگرانه آشکاری علیه سوریه در جریان است که سلاح آن، افراط گرایی و تروریسم تبلور یافته در تشکیلات داعش است».
اللحام در این دیدار، از نقش سازمانها ونهادهای جامعه مدنی وفعالان صلح در کنار نهاد های قانونگذاری به عنوان نماینده ملت ها، در حمایت از ارزشهای صلح و دوستی، مقابله با افراط گرایی، تروریسم،هرج و مرج، تبعیض نژادی، روشن کردن افکار عمومی جهان در زمینه واقعیت های صحنه سوریه و مشکلات فرا روی مردم این کشور مانند تروریسم تکفیری وهابی که برخی رژیم های خلیج (فارس) و کشور های منطقه به بهانه حمایت از دمکراسی و حقوق بشر از آن حمایت می کنند، تمجید کرد.
رئیس مجلس سوریه در این دیدار تاکید کرد: ائتلافی را که واشنگتن علیه تشکیلات تروریستی داعش، هدایت می کند، ائتلافی رسانه ای است که هدفش سرپوش گذاشتن بر حمایت های محرمانه هم پیمانان واشنگتن از گروههای افراط گرای تروریستی است.
وی افزود: تلاش برخی کشورها برای مثبت جلوه دادن چهره تشکیلات «جبهه النصره» که بر اساس قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل، در فهرست تروریسم قرار گرفته، یکی از شکل های حمایت از تروریسم و نوعی فریب رسانه ای و سیاسی است که برخی از کشورها به ان اقدام می کنند.
اللحام با تاکید بر اینکه آنانی که خواهان مقابله با تروریسم هستند باید با دولت سوریه هماهنگی و همکاری کنند، از کشورهای اروپایی خواست در سیاست های «تنگ نظرانه و اشتباه خود» در قبال سوریه تجدید نظر کنند.
وی گفت: تروریسم آینده همه ملت های جهان را تهدید می کند و جنایت های آن محدود به کشورهای مشخصی نیست.این مساله (تروریسم) امروز مردم سوریه را هدف قرار می دهد و فردا به کشور دیگری منتقل می شود».
بر پایه این گزارش فیور رئیس هیات ائتلاف برای صلح و‌آزادی اروپا نیز در این دیدار گفت: سوریه اکنون در معرض توطئه ای قرار گرفته است که کشورهای زیادی را گردهم جمع کرده و در راس این کشورها می توان به آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه و قطر اشاه کرد و‌آنچه اکنون جریان دارد «نبرد بین تمدنی و هرج و مرج» است.
وی افزود: «ماموریت ما به عنوان هیاتی برای صلح و آزادی این است که ملت اروپا را به قرار گرفتن در کنار تمدن سوریه و مقابله با تروریسم قبل از اینکه دامنگیر ما شود، متقاعد کنیم».
به نوشته این پایگاه، فیور که اکنون منصب دبیر کلی حزب ملی ایتالیا را نیز بر عهده دارد، خاطر نشان کرد:«دشمن اکنون فقط یک منطقه را هدف قرار نداده است، بلکه در حال گسترش است و جنگ های متعددی را در آن واحد بویژه در حوزه دریای مدیترانه به راه می اندازد.همچنین داعش اکنون در لیبی، لبنان و یکی از مناطق اسپانیا و حتی در بالکان حضور دارد».
وی گفت: هیات تحت هدایت وی، شانزدهم ژوئن جاری با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در اروپا، حوادثی جاری در سوریه را برای افکار عمومی تشریح خواهد کرد .علاوه بر این، پویش رسانه ای را علیه عربستان به علت حمایتش از تروریسم ترتیب خواهد داد.
فیور افزود: «کشورهای اروپایی سیاست زده هستند واکنون تحت اوامر آمریکا فعالیت می کنند».
به نوشته این پایگاه، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز در دیدار این هیات تاکید کرد: سوریه اکنون در معرض حمله تروریستی شدیدی قرار گرفته است که موجودیت این کشور را هدف قرار داده و ملت سوریه به نمایندگی از جهان در حال نبرد با تروریسم هستند.
مقداد افزود: موضع برخی سیاستمداران اروپایی علیه دولت سوریه به معنای توانمند سازی تروریست ها در تسلط بر سوریه و سپس انتشار آن در سایر کشورهای منطقه و جهان است.
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: این ملت سوریه که اکنون در حال مقابله با اشکال مختلف تروریسم است، تعیین کننده آینده سوریه و منطقه خواهد بود نه برخی از روسای کشورهای اروپایی و کسانی که از تروریسم حمایت و رضایت و پول عربستان و دیگر کشورهای حامی تروریسم را گدایی می کنند و به تروریست ها پناه می دهند و آنها را به سوریه اعزام می کنند تا مردم این کشور را بکشند و تمدنش را نابود کنند.
روبرتو فیور نیز به نوبه خود گفت: موضع برخی کشورهای اروپایی در قبال اوضاع سوریه، نوعی بازی سیاسی رسانه ای خطرناک با هدف گمراه کردن افکار عمومی اروپا و منحرف کردن آنها از واقعیت های اوضاع این کشور است.
وی با اینکه، حزب ائتلاف برای آزادی و صلح اروپا در قالب اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای
در زمینه تحقق صلح در سوریه و اوکراین تلاش می کند، تاکید کرد: اعضای این هیات در اواسط ماه جاری با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل، نتایج سفرهای اعضای این ائتلاف را تشریح خواهند کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار