با توجه به ظرفیتهای دانشگاهی، صنعتی، گردشگری در قزوین، آمادگی لازم را برای گسترش این روابط با کشور پرتغال را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛نصرتی افزود: بیشتر بندهای تفاهم نامه ای که سال گذشته بین کشور پرتغال و شهر قزوین امضا شده بود از جمله تبادل دانشجو و استاد به مرحله اجرا درآمده است در سفر سال گذشته بین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این تفاهم نامه در زمینه تبادل دانشجو و استاد امضا شده است که این با را این تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی امام خمینی امضا خواهد شد

وی اضافه کرد: توسعه خدمات شهری با اجرای طرح های مشترک با سرمایه گذاران پرتغالی یکی از برنامه های اصلی قزوین در سال جاری است.

نصرتی با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران مسیر جاده ابریشم گفت: سه کشور اروپایی در این اجلاس با ما همکاری می کنند که کشور پرتغال یکی از این کشورها می باشد

وی افزود: شهریور 1395_ قزوین میزبان 200 شهردار دنیا در اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم خواهد بود که این ظرفیتی مهم برای ایران و پرتغال است .

ماریو داماش نونس سفیر پرتغال در ایران هم در این دیدار گفت: قزوین گزینه خوبی در مورد برگزاری اجلاس کشورهای راه ابریشم است.

وی با اشاره به قدمت400 ساله روابط ایران و پرتغال افزود:این روابط باید احیا شود و کشور پرتغال آماده همکاری در همه ی زمینه ها با شهر قزوین است.

سفیر پرتغال درباره اجلاس شهرداران راه ابریشم که در سال 2015 در قزوین برگزار می شود اضافه کرد: کشور پرتغال از این اجلاس در سازمان یونسکو حمایت می کند و تمام امکانات لازم زا در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این اجلاس فراهم خواهد کرد

ماریو داماش نونس گفت: تلاش می کنیم تا هیئت بازرگانی که در ماههای آینده از کشور پرتغال وارد ایران می شود را به شهر قزوین نیز دعوت کنیمتا با قابلیت های فراوان این شهر در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و مدیریت شهر آشنا شوند.

وی گفت: هر یک از ما تنها یک فرد نیستیم بلکه نماینده یک فرهنگ و تمدن هستیم بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم تا سطح روابط میان دو کشور را به حداکثر برسانیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سفر ، سفیر ، پرتغال ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.