فرهادی تاکید کرد:

در صورت وصول بودجه، آماده برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران هستیم

فرماندارتهران گفت: در صورت وصول بودجه، آماده برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران هستیم، تا کنون هیچ گزارش منفی از تحرکات انتخاباتی افراد یا گروه ها واصل نشده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  عیسی فرهادی فرماندارتهران  با اشاره به فعالیت های فرمانداری در  برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهارکرد : از حدود 5 ماه گذشته ، جلسات متعدد پشتیبانی و رفع موانع در جریان برگزاری انتخابات به محوریت معاونت سیاسی استانداری تهران برگزار شده است. همچنین با تشکیل ستاد انتخابات فرمانداری تهران، برنامه های شهرستان را به شکل رسمی در این ستاد ادامه داده تا بتوانیم زمینه برگزاری انتخاباتی شایسته نظام و مردم عزیز را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به همایش اخیر فرمانداران سراسر کشور با حضور مقامات عالی نظام افزود:
 در این همایش از سوی ریاست جمهور ، ریاست مجلس و سایر مسئولین بر شفافیت در برگزاری انتخابات و حضور حداکثری تاکید شد که تمام تلاش ما بر این است تا زمینه این دو اصل مهم را در تهران به عنوان پایتخت و مرکزیت نظام فراهم کنیم.

معاون استاندار تهران همچنین تاکید کرد : ایجاد صندوق های شفاف و شیشه ای برای اخذ رای یکی از مباحث خوبی بود که رئیس جمهور محترم به آن اشاره کرد و می توان با اجرای این مهم زمینه اعتماد سازی را به عنوان یک اصل اساسی در انتخابات فراهم کرد.

فرهادی افزود: از 26 مرحله در فرآیند اخذ رای ، تنها دو مورد به شکل الکترونیکی و هوشمند انجام نمی شود که در تلاش هستیم تا با توجه به تصویب برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران و کلانشهرها  ، در صورت وصول بودجه کافی، بستر لازم جهت برگزاری این دو مرحله را نیز به شکل الکترونیکی فراهم کنیم.

فرماندار تهران تصریح کرد: انتخابات تهران، یک نهم از انتخابات کشور بوده و از همین رو برگزاری آن بسیار سنگین و با اهمیت است. مضاف بر این در تهران 30 نفر ، نماینده در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهند شد و 16 نفر نیز در مجلس خبرگان رهبری نمایندگی مردم پایتخت را بر عهده خواهند گرفت. با این همه برگزاری چنین انتخاباتی یقینا وظایف سنگینی را بر دوش مسئولین می گذارد و باید تلاش کنیم تا در انجام این وظیفه خطیر سربلند باشیم.

وی در پایان نیزگفت: تا کنون هیچ گزارش منفی از هیچ شخص یا جریانی در خصوص انتخابات به فرمانداری تهران واصل نشده است و تمامی فعالیت های احزاب ، گروه ها و اشخاص را در حوزه انتخاباتی رصد می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار