ارسال محموله جدید تسلیحات نظامی آمریکا به عراق

وزارت دفاع آمریکا به بهانه مبارزه با تهدید تروریستهای داعش، محموله جدیدی از تسلیحات نظامی را به عراق ارسال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ تصرف رمادی – یکی از شهرهای مهم و استراتژیک نزدیک بغداد- بوسیله تروریستهای داعش انتقادات فراوانی را متوجه آمریکا کرد. این کشور سال گذشته 1.6 میلیارد دلار بودجه برای طرح آموزش و تجهیز نظامی نیروهای عراقی هزینه کرد؛ اما کنترل شهرهای عراق به راحتی در اختیار تروریستها قرار می‌گیرد.

طرح ارسال تسلیحات به عراق و آموزش نیروهای نظامی این کشور بخشی از برنامه دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای مقابله با تروریستهای داعش است. در بخش دیگری از این برنامه، ائتلاف نیروهای آمریکایی حملات هوایی به مواضع تروریستها انجام می دهند و کوچکترین حرکات آنها را با جدیدترین تجهیزات جاسوسی تحت نظر می‌گیرند. تسلیحات نظامی ارسال شده به عراق، جلیقه‌های ضد گلوله تا اسلحه‌های خمپاره‌انداز را در‌بر می‌گیرد. عملیات ارسال این تسلیحات به عراق از دو هفته پیش آغاز شده است و در اختیار نیروهای دولتی، گروههای مستقل سنی و کرد‌های پیش‌مرگ قرار می‌گیرد.

"الیسا اسمیت،" سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: تجهیزات ارسال شده به عراق فقط بخش کوچکی از محموله در‌نظر گرفته شده برای این کشور است. ارسال باقی تجهیزات در روزهای آینده تکمیل خواهد شد. آمریکا این بار توجه ویژه‌ای به حفظ امنیت تسلیحات ارسال شده دارد و اجازه نمی‌دهد در اختیار تروریستها قرار بگیرد.

تروریستها هنگام تصرف شهر رمادی با انبوه تجهیزات نظامی که بوسیله نیروهای عراقی رها شده بود، مواجه شدند. ائتلاف آمریکایی با موشک‌باران مناطقی از رمادی سعی کرد تجهیزات باقی‌مانده برای داعش را معدوم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار