ساری؛

معاون فرهنگی و اجتماعي دانشگاه مازندران بعد از دو هفته واکنش نشان داد

معاون فرهنگی و اجتماعي دانشگاه مازندران پس از دو هفته از ماجرای رقص برخی دانشجویان در مراسم فارغ التحصیلی این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ساری و به نقل از روابط عمومي دانشگاه مازندران ، حجت‌الاسلام محمود دیانی، پیرامون رقص برخی دانشجویان و انتشار فیلم آن در مراسم فارغ‌التحصیلی این دانشگاه که در سالن ورزشی دانشکده تربیت بدنی برگزار شده بود افزود: اتفاقی که در این جشن افتاد، اصلا ربطی به اصل و محتوای این برنامه نداشت و کاملا اتفاقی و خارج از اراده مسئولین دانشگاه اتفاق افتاد.

دیانی گفت: در زمان بروز این اتفاق، بنده به همراه مسئولین دانشگاه در ردیف جلو نشسته بودیم و به علت بزرگ بودن سالن، کمی دیر متوجه وضعیت وسط وانتهایی سالن شدم، اما به محض دیدن این صحنه به مجری برنامه تذکر دادم که درصورت عدم کنترل این وضعیت و مراسم، صوت برنامه را قطع خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه قبول داریم یک اشتباه غیرعمدی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان رقم خورده است تصریح کرد اما باید اصل این اتفاق هم مورد مذمت قرار گیرد و آن هم، گرفتن فیلم از این اتفاق و انتشار آن درفضای مجازی است که کاری غیر اخلاقی بود.

معاون فرهنگی و اجتماعي دانشگاه مازندران در ادامه ضمن اعلام این مطلب که اصلا" صحیح نیست 4 دقیقه از بین 4 ساعت مراسم گزینش شود و در ملا عام منتشر شود خاطرنشان کرد: عده‌ای در سراسر دنیا منتظر انتشار فیلم‌های این چنینی و بی اخلاقی‌ها و بی تقوایی‌هایی از این دست هستند و از بروز چنین اشتباهاتی خوشحال می‌شوند.

دیانی ادامه داد: جشن دانش آموختگی سال‌هاست که در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است و با توجه به شرایطی که شهر بابلسر دارد و به نوعی یک شهر توریستی نیز محسوب می‌شود، سال‌های گذشته این جشن فارغ‌التحصیلی توسط خود دانشجویان در مکان‌هایی خارج از دانشگاه و با شرایطی بسیار نامناسب برگزار می‌شد و بر همین اساس بود که امسال ما سعی کردیم این بخشنامه وزارت علوم را فعالتر از گذشته در دستورکار قرار دهیم تا این موضوعات و مشکلات کمتر بشود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از برگزاری جشن، با تمام دانشکده‌ها و مسئولین تشکل‌ها چندین جلسه برگزار کردیم و محتوای جلسه را بستیم، اظهار داشت: حتی پیشنهاداتی برای برگزاری این برنامه در خارج از دانشگاه مطرح شد اما بنده به دلیل برگزاری کنترل‌شده‌ی این مراسم، تاکید کردم که مراسم حتما در داخل یکی ازسالن‌های دانشگاه برگزار شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این مراسم هم مانند مراسم دیگر حاوی المان‌های مذهبی بود، تاکید کرد: این جشن با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز و سپس با تکریم شهدا ادامه پیدا کرد.

دكتر دیانی با اشاره به اینکه هر کدام از دانشجویان مجاز بودند که دو نفر والدین خود را به عنوان همراه در این برنامه بیاورند، ادامه داد: در این مراسم 960 دانشجو(140 پسر و مابقی دختر) و 700 نفر از والدین حضور داشتند و این اتفاق یکباره و به دور از چشم ما رقم خورد و بلافاصله با آن برخورد کردیم.
 
انتهای پیام/گ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.