اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید، ۱۳۹۴/۰۳/۱۶

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

توزیع کیسه‌های چند بار مصرف جایگزین نایلون در منطقه 6
 
مدیر اداره محیط زیست ناحیه شش منطقه 6 از توزیع کیسه‌های چند بار مصرف جایگزین کیسه‌های نایلونی در میادین تره‌بار این ناحیه خبر داد.
 
مریم شکری مدیر اداره محیط زیست ناحیه شش منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای سالم‌سازی محیط زیست شهری عادی از زباله پلاستیکی نسبت به توزیع کیسه‌های خرید پارچه‌ای چند بار مصرف جایگزین کیسه‌های نایلونی در بین شهروندان مشتری تره‌بار توزیع شده است.
 
وی در ادامه افزود: هم زمان با توزیع کیسه‌ها نسبت به آموزش و تشویق شهروندان برای استفاده از اینگونه کیسه‌ها به منظور حمل بار خریداری شده توسط کارشناس محیط زیست ناحیه انجام می‌شود.
 
مدیر اداره محیط زیست ناحیه در خصوص آموزش صرفه‌جویی در مصرف آب در دبستان حضرت رقیه تصریح کرد: توسط کارشناسان محیط زیست این ناحیه نسبت به آموزش مصرف بهینه اب برای دانش آموزان دختر دبستان حضرت رقیه در جهت آموزش روش‌های مناسب مصرف آب از سنین کودکی و ترویج آن در میان خانواده های این کودکان صورت می‌گیرد.
 
باید  تکمیل شود
 
ساخت کلینیک تخصصی کسب و کار در منطقه 7
 
رئیس مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه گفت: کلینیک تخصصی کسب و کار با هدف توسعه دانش و توانمندسازی افراد در حال ساخت است.
 
مهدی سعیدی، مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 7 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه کلینیک کارآفرینی و اشتغال یکی از حلقه‌های تکمیل کننده چرخه فناوری در کشور است، اظهار کرد:   کلینیک تخصصی کسب و کار یکی از برنامه های درحال انجام در سال 1394 است که افراد می‌توانند برای مشاوره و راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار و حرفه خود به متخصصان با تجربه مراجعه کنند.
سعید افزود: هدف از تشکیل کلینیک کارآفرینی و اشتغال، توسعه دانش و آگاهی و توانمندسازی ، تبدیل ایده به یک فعالیت ، کمک به حفظ و پایداری فعالیت‌های کارآفرینی در صحنه رقابت‌های اقتصادی است.
 
وی اضافه کرد : انجام هر برنامه ای که زیر مجموعه‌ای از خدمات رفاهی و اجتماعی شهرداری باشد، می‌تواند راهنمایی برای توانمند ساختن افراد و دریافت آگاهی‌ لازم برای یافتن کسب و کار و شغل مناسبی باشد.
 
سعیدی تصریح کرد: در این کلینیک خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های حقوقی ، صدور و اخذ مجوز ، بازاریابی و فروش، موافقت های اصولی، مالی و سرمایه‌گذاری،‌اطلاع‌رسانی، خدمات کسب و کار،‌تدوین طرح‌های اشتغال‌ و کارآفرینی و سایر خدمات دیگر که در ارتباط با کسب و کار باشد، ارائه می‌شود.
 
سعیدی در ادامه افزود: این کلینیک مختص تمامی سنین است و هر کسی که استطاعت و توانایی کسب و کار را داشته و به سن اشتغال رسیده باشد، می‌تواند برای راهنمایی بیشتر به آن مراجعه کند.
 
وی در پایان گفت: کلینیک کسب و کار نقشی اساسی در ارائه مشاوره های تخصصی به صاحبان کسب و کار ، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان ، عرضه‌کنندگان و برای رفع مشکلات احتمالی ایشان دارد.
 
باید  تکمیل شود
نصب تابلوی کنترل کیفیت هوا در بزرگراه یادگار امام
 
معاون حمل و نقل  و ترافیک شهرداری منطقه 9 از نصب تابلوی کنترل کیفیت هوا در بزرگراه یادگار امام خبر داد.
 
فرزاد فرهادیان بابادی معاون حمل و نقل  و ترافیک شهرداری منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: از آنجایی که امروزه آلودگی هوا یکی از بزرگترین معضلات در سطح کلانشهر هاست که باعث بروز انواع بیماریها می‌شود، این معاونت در نظر دارد به منظور آگاهی شهروندان از وضعیت آلاینده‌ها در محیط زیست شهری اقدام به نصب تابلوی کنترل کیفیت هوا در تقاطع یادگار امام با خیابان امام خمینی نماید.
 
وی ادامه داد: این دستگاه طوری طراحی شده تا آلودگی‌های هوا را بصورت نمودارهای بر خط (آنلاین ) نشان می‌دهد که در این راستا جانمایی انجام پذیرفته و کار وارد فاز اجرایی شده است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
 
توزیع رایگان ساک خرید
 
رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 10 گفت: در راستای اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک،‌با اجرای تمهیدات مناسب برای کاهش معضلات بهداشتی و زیست‌ محیطی، ساک دستی برزنتی رایگان در بازارهای میوه و تره‌بار منطقه در اختیار اهالی قرار می‌گیرد.
 
محسن مظفری رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌هایی با هدف کاهش تولید پسماند از طریق الگوی صحیح مصرف با مشارکت اهالی دردست اجرا است که می تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه‌ی تفکیک پسماند تر و حفظ محیط زیست داشته باشد.
 
وی در ادامه گفت: برای اولین بار در تهران با هدف استفاده کمتر از کیسه‌های نایلونی و کاهش معضلات بهداشتی و زیست محیطی ساک‌های برزنتی در ابعاد 45 در 65 سانتی متر و در رنگ‌های مشکی ، ابی و قرمز 2 روز در هفته محیط زیست در بازارهای میوه و تره‌بار منطقه توزیع می‌شود.
 
رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 10 گفت: مشارمت آگاهانه افراد که بیانگر میزان وفاداری شهروندان نسبت به طرح‌ها و برنامه های اجرائی نگهداشت شهر و سلامت افراد می‌باشد، تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت، اشتغال‌زایی، اقتصاد سرانه خانوار دارد.
 
مظفری در پایان بیان کرد: موفقیت اجرای طرح تفکیک پسماند از مبداء‌مستلزم مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در بخش‌های خانگی، اداری و تجاری است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
یکسان سازی نمای ساختمان ها در بخش مرکزی تهران
 
معاون شهرسازی معماری منطقه 11 از بین برنامه‌های شهرداری در طراحی شهری و ایجاد نما در ساختمان‌های در دست احداث خبر داد.
 
وحید رضا محمدی انارکی شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با هدف تقویت رویکرد حوزه شهرسازی در طراحی شهری دفاتر الکترونیک سطح منطقه موظفند نسبت به مناسب‌سازی این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی در خصوص کنترل ساخت و ساز و سد معبر ساختمانی افزود: رعایت نکات ایمنی مطابق با مبحث 12 مقررات ملی ساختمان و رعایت حصارکشی و عقب‌نشینی دیوارها در جهت بهبود منظر شهری در مصوبات کمیته تاکید شده است.
 
معاون  امور شهرسازی معماری منطقه 11در پایان گفت: تمامی ادارات شهرسازی نواحی 4 گانه منطقه 11 موظفند هستند نسبت به جلوگیری از تخلفات ساختمانی توجه و اهتمام ویژه نموده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.
 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
راه‌اندازی خانه محیط زیست در منطقه 21
 
شهرداری منطقه 21 از آغاز عملیات راه‌اندازی خانه محیط زیست در راستای اجرای دستورالعمل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در سطح این منطقه خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جمال بافرانی شهردار منطقه 21 در اینباره گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ساختمانی در بوستان سروناز جهت راه‌اندازی خانه محیط زیست منطقه 21 در نظر گرفته شد.
 
شهرداری منطقه 21 با اعلام اینکه کار با هدف بهبود شرایط محیط زیست شهری، ارتقای سطح آگاهی محیط زیستی شهروندان، حفاظت از محیط زیست شهری و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست انجام می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: هماهنگی لازم جهت تجهیز ساختمان مذکور انجام گرفته و به زودی ساکنان منطقه 21 شاهد راه‌اندازی خانه محیط زیست در محله خود خواهند بود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار