چاه آرزوها در اسكلت دايناسوري در موزه تاریخی چین!

بازدیدکنندگان موزه «بیژنیگ» محفظه دایناسوری را به چاه آرزوها تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار میراث و گردشگري گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از آرت نت، در حالی که مردم سراسر دنیا به انواع متفاوتی از خرافات اعتقاد دارند، یک نوع جلب از این خرافات این‌بار در موزه تاریخ طبیعی «بیژنیگ» جلوه کرده است.

بازدیدکنندگان از این موزه با ریختن پول در داخل محفظه‌ای شیشه که در اسکلت دایناسوری در آن قرار دارد، آن را به چاه آرزویی درست و حسابی مبدل کرده‌اند.

طرفداران آثار تاریخی، موزه تاریخ طبیعی بیژنیگ را به دلیل اینکه به بازدیدکنندگان اجازه‌ انداختن سکه و یا اسکناس به محفظه فسیل این دایناسور را داده، مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

این در حالی است که مسئولان اين موزه، موضع خاصی در رابطه با این پدیده عجیب اتخاذ نکرده‌اند، یکی از کارکنان این موزه نیز در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد از آنجایی که ریختن پول آسیبی به فسیل داخل محفظه وارد نمی‌کند، دلیلی برای برخورد با بازدیدکنندگان وجود ندارد.

در همین حال تعداد بسیاری از باستان‌شناسان موزه «بیژنیگ» را به علت قصور از مسئولیت‌اش در حفاظت از این فسیل محکوم کرده‌اند.

تعدادی از بازدید‌کنندگان نیز با سرزنش این نوع خرافه پرستی‌ها آن را موجب پایین آمدن سطح فرهنگی این موزه و تاثیر منفي آن بر مردم دانستند.

عده‌ای از مردم چین اعتقاد دارند که انداختن پول در این محفظه باعث سلامت و ثروت بیشتر برای آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار