زن ناشنوا پس از درمان در آستانه نابینایی است + تصاویر

نوعی سندروم نادر سبب شده تا یک زن پس از درمان ناشنوایی مادرزادی حال اینبار با مشکل نابینایی دائمی برای باقی عمر خود مواجه باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ جویی Milne سالها پیش با این بیماری ژنتیکی نادر  بدنیا آمده است که بر اثر آن دچار ناشنوایی مادرزادی بوده است.


گفتنی است، سال پیش پزشکان از طریق عمل جراحی کاشت حلزوم موفق شدند شنوایی را تا حدی در او ایجاد کنند، اما این سندروم در ادامه اثرات جانبی خود اینبار سبب از دست رفتن قدرت بینایی در این زن شده است.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، در طی چند سال آینده بنا به نظر پزشکان این زن قدرت بینایی خود را به طور کامل از دست خواهد داد و نابینای مطلق خواهد شد.


این زن 39 ساله با وجود آگاهی از وضعیت سلامتی خود و اینکه هر روز قدرت دیدار کمتر از روز قبل می‌شود، از زندگی خود لذت می‌برد و اظهار کرده است که از اینکه می‌تواند صدای اعضای خانواده خود، تلفن، تلویزیون و حتی صدای درختان را بشنود، بسیار هیجان‌زده است.

در حال حاضر او سعی دارد تا از زمان باقیمانده تا نابینایی کامل حداکثر استفاده را کرده، به مسافرت رفته، زیبایی‌های دنیا را تماشا کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.