بازتاب بوسه کاپیتان مسیحی فوتبال ایران بر قرآن +عکس

بوسه این بازیکن خوش تکنیک مسیحی بر قرآن، که هنگام اعزام تیم ملی به جام جهانی صورت گرفت، مورد توجه روزنامه انگلیسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛روزنامه انگلیسی "گاردین"در گزارشی به حضور "آندرانیک تیموریان" به عنوان یک مسیحی در تیم ملی کشور ایران پرداخته است که حالا بازوبند کاپیتانی تیم ملی این کشور مسلمان را نیز به بازو دارد.

بوسه این بازیکن خوش تکنیک مسیحی بر قرآن که هنگام اعزام تیم ملی ایران به جام جهانی صورت گرفت،مورد توجه این روزنامه انگلیسی واقع شده است.


گاردین در ادامه می نویسد: این بازیکن ۳۲ ساله که به آندو یا به سامورایی (بخاطر سبک موهایش) مشهور است،دین خود را پنهان نمی‌کند و اغلب در زمین بازی روی تن خود صلیب می‌کشد.تیموریان در ماه آوریل اولین بازیکن مسیحی بود که کاپیتان دائم تیم ملی فوتبال ایران شد.

 

تیموریان اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است:"خوشحالم به عنوان یک مسیحی در یک تیم مسلمان بازی می‌کنم.من ارمنی هستم اما پاسپورت ایرانی دارم. امیدوارم بتوانم اعتبار خوب ارمنی‌های ایران را تقویت کنم."


بوسه اولین کاپیتان مسیحی فوتبال ایران بر قرآن +عکس

 

گاردین در ادامه تاکید می کند:ارمنی‌ها اکثر جمعیت ۳۰۰ هزار نفری مسیحیان ایران را تشکیل می‌دهند و کاملا در جامعه ایرانی جا افتاده‌اند، از لوریس چکناواریان موسیقیدان گرفته تا سومبات هاکوپیان بنیانگذار برند پوشاک مردانه.

 

دین رسمی ایران اسلام است اما دولت این کشور ادیان مسیحی، یهودی و زرتشتی را نیز به رسمیت می‌شناسد.آن‌ها اجازه داشتن مکان‌های مذهبی و خدمات معمول دینی خود را دارند و در مجلس ایران نیز نماینده انتخاب می‌کنند.

 

حداقل ۶۰۰ کلیسا در ایران وجود دارد، از جمله کلیسای قرن ششمی سن مری در تبریز که در کتاب مارکوپولو نیز از آن نام برده شده است.


منبع:جام نیوز


انتهای پیام/

 


 


 


 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
درود بر شرفت اندو
آخرین اخبار