وزیر بهداشت در مراسم افتتاح هم زمان 9 پایگاه مراقبت سلامت در حاشیه شهر زاهدان عنوان کرد

بهرمندی بیش از 150 هزار نفر از حاشیه نشینان استان سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی درمانی

وزیر بهداشت گفت: یکی از مهترین برنامه های وزارت بهداشت در حوزه بهداشت استقرار پایگاههای بهداشتی در حاشیه شهرها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب‌دا)؛ دكتر سيدحسن هاشمي در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه مراقبت سلامت حجت در منطقه شیرآباد در حاشیه شهر زاهدان و در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که با کمک دولت و مجلس بتوانیم تا پایان دولت کل کشور را تحت پوشش شبکه های بهداشتی ببریم‌.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وجود شبکه های بهداشتی در نظام سلامت بسیار مهم است، گفت : در صورت پوشش کامل شبکه ها در سراسر کشور اطلاعات کاملی از وضعیت بیماریها‌، نوع بیماریها و سنین افرادی که به این بیماریها مبتلا هستند خواهیم داشت.

دکتر هاشمی با اشاره به این که بیش از 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان کل کشور از خدمات بهداشتی برخوردار نیستند، گفت در استان سیستان و بلوچستان بیش از 150 هزار نفر از خدمات بهداشتی درمانی بهرمند شده اند و با افتتاح و تکمیل پایگاههای مراقبت سلامت در این استان  تا پایان شهریور ماه نیز بیش از 350 هزار نفر از خدمات بهداشتی برخوردار می شوند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از مهترین برنامه های وزارت بهداشت در حوزه بهداشت استقرار پایگاههای بهداشتی در شهرهای زیر 20 هزار نفر است.

دکتر هاشمی با بیان این که شرایط بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری داشته است ، گفت: در حال حاضر در زابل 120 نفر هیات علمی و در زاهدان 300 نفر هیات علمی حضور  دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و پراکندگی روستاهای این استان که امکان خدمت رسانی را به مردم این مناطق مشکل کرده است گفت: یکی از راهکارهای تامین نیروهای متخصص در این استان بومی گزینی است به نحوی که 50 درصد ظرفیت پذیرشها از جمله داروساز، دندانپزشک، و کارشناس بهداشت از خود استان تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود سرعت بخشیدن به اتمام طرحهای نیمه تمام را از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت عنوان کرد.

دکتر هاشمی با بیان این که برنامه دولت توجه به نقاط کم برخوردار و محروم است گفت: برای من افتخار بزرگی است 4 سفر به استان سیستان و بلوچستان داشته ام و تلاش مجموعه وزارت بهداشت این است که عقب ماندگیها را در فرصت کم جبران کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار