در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا؛

لاوروف: در زمینه‌ مبارزه با تروریسم با ایتالیا همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر با ایتالیا همکاری می‌کنیم.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود در مسکو گفت: در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر با ایتالیا همکاری می‌کنیم.

وی افزود، نباید اعضای پارلمان روسیه به دلیل آنکه به اهالی کریمه اجازه داده‌اند سرنوشت خویش را خود تعیین کنند، تحریم شوند. مقامات کی‌یف قوانینی را تصویب کرده‌اند که حقوق شهروندان روس را نقض می‌کند.

"پائولو جنتیلونی،" وزیر امور خارجه ایتالیا، در کنفرانس خبری مشترک با "سرگئی لاوروف،" همتای روس خود گفت: مشکلات و اختلاف نظرهایی که میان روسیه و اتحادیه اروپا بوجود آمده است نباید بر روند همکاریهای اقتصادی مسکو – رم تاثیر منفی بگذارد. روسیه و ایتالیا در گذشته‌ای نه چندان دور روابط تجاری مستحکمی داشتند؛ اما حالا با کاهش 19 درصدی مبادلات کالا میان دو کشور مواجه شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: روز گذشته دیداری با نمایندگان هیات تجاری ایتالیا در مسکو دیدار کردم و آنها از علاقه خود برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی در این کشور خبر دادند. با توجه به بسترهای مناسب تجاری و اقتصادی در هر دو کشور، باید به روند همکاریها مانند گذشته ادامه دهیم. شرایط جدید منطقه‌ای نباید به روابط چندین ساله ایتالیا و روسیه  آسیب برساند.

"جنتیلونی" همچنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرد و آن را شیوه‌ای نامناسب برای حل بحران اوکراین دانست. به گفته وزیر امور خارجه ایتالیا، ادامه این تحریم‌ها منافع روسیه، ایتالیا و اتحادیه اروپا را با خطر مواجه می‌سازد.

اتحادیه اروپا به بهانه دخالت روسیه در بحران داخلی اوکراین، یک سال تحریم اقتصادی علیه مسکو اعمال کرده است. پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – هم عضویت روسیه در این ائتلاف را لغو کرد. وزیر خارجه ایتالیا نیز اعلام کرد، بحران اوکراین نباید مانعی برای گسترش روابط روسیه و ایتالیا به شمار رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار