گرمای طاقت فرسا در هند بیش از 2000 نفر را به کام مرگ کشاند

آمار مرگ و میر در هند بر اثر گرمای طاقت فرسای هوا در روزهای گذشته از مرز 2000 نفر گذشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، گرمای طاقت فرسا در هند تاکنون جان بیش از 2000 نفر را در این کشور گرفته است. کارشناسان هواشناسی اعلام کردند وضع هوا تا 4 یا 5 روز آینده همچنان پایدار است.

باران های موسمی هفته گذشته در ایالت های "آندرا پرادش" و "تلنگانا" در جنوب کشور هند توانست اندکی از گرمای هوا بکاهد؛ اما روز گذشته درجه حرارت دراین مناطق به شدت بالا رفت. دمای هوا در گرمترین حالت در "آندرا پرادش" به 45 درجه سانتیگراد و در "تلنگانا" به 42 درجه سانتیگراد رسید. هفته گذشته نیز دمای هوا در این دو ایالت به 47 درجه رسیده بود.

"تولسی رانی،" کمیسر ویژه بخش مدیریت بحران هند گفت: اداره هواشناسی شرایط را در چند روز آینده بحرانی اعلام کرده است. در هفته گذشته 1636 نفر در "آندرا پرادش" و 541 نفر در "تلنگانا" بر اثر گرما زدگی کشته شدند. بیشتر آنها کارگران روزمزد یا افراد مسن بودند.

وی در ادامه افزود: دولت از مردم خواست در روزهای آینده تا حد امکان خانه های خود را ترک نکنند، آب فراوان بنوشند، در فضای باز از چتر استفاده کنند و تمام بدن خود را برای جلوگیری از گرما زدگی بپوشانند. دولت همچنین برای ترغیب مردم به نوشیدن مایعات با راه اندازی غرفه هایی در سطح شهر، آب و نوشیدنی های رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

موج گرما از اواسط ماه آوریل (یک ماه و نیم پیش) به دلیل تغییرات اقلیمی جهانی در هند آغاز شد اما در روزهای اخیر شمار مرگ و میر دراین کشور افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار