معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ضرورت دوره‌های آموزشی بدو خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارتقا کیفیت در مدارس غیر دولتی گفت‌: گذراندن دوره‌های آموزشی بدو خدمت برای معلمین مدارس غیر دولتی الزامی است.

مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران با اشاره به بهبود شرایط آموزشی مدارس غیر دولتی اظهار کرد‌: گذراندن دوره‌های آموزشی بدو خدمت برای معلمین مدارس غیر دولتی الزامی است و بدون گذراندن دوره آموزشی از تدریس معلمانی که آموزش کتب‌ جدید را ندیده‌اند جلوگیری می شود. 

وی بیان اینکه در گذشته جذب معلمان در مدارس غیردولتی به صورت سلیقه‌ای انجام شده است، تصریح کرد: گذراندن آموزش بدو خدمت و آموزش‌های حین خدمت برای کتب جدیدالتالیف  از جمله الزاماتی است که برای معلمین مدارس غیر دولتی اعمال می‌شود و از جذب سلیقه‌ای جلوگیری می‌شود.

وی گفت: ظرف۳ سال آینده باید معلمان مدارس غیردولتی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی کسب کنند چرا که بخش اعظم فعالیت‌ها در مدرسه توسط معلم با کیفیت انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان مدارس غیردولتی در موضوع صلاحیت علمی معلمان مدارس غیردولتی بسیار جدی است و سعی دارد در این زمینه  فرهنگ‌سازی شود تا مؤسسان از افرادی استفاده کنند که از لحاظ علمی جایگاه علمی و اخلاقی داشته باشند.

وی افزود : بدون گذراندن دوره آموزشی از ورود معلمان به مدارس باید جلوگیری شود ضمن اینکه آموزش در حین خدمت نیز انجام گیرد ضمن اینکه امسال معلمان مدارس غیردولتی باید تمامی کتاب‌های جدیدالتألیف را آموزش ببینند و امیدواریم بتوانیم افرادی که زیر 3 سال سابقه کار دارند را آموزش دهیم و بدون آموزش، این افراد سر کلاس درس نروند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۶:۳۱ ۲۹ تير ۱۳۹۶
با سلام
بنده امسال بعد از یکسال سابقه تدرسی در مدارس ابتدایی در یک مدرسه غیر انتفاعی پذیرفته شدم. تاکنون جهت شرکت در دوره های ضمن خدمت بدو ورود و توصیفی پیگیری های زیادی انجام دادم اما موفق نشدم. به کجا باید مراجعه کنم؟


باتشکر
آخرین اخبار