تاکنون دست کم 3 هزار و 500 پناهجوی مسلمان میانمار برای فرار از شکنجه و کشتار اعضای خانواده‌شان به طرف تایلند، اندونزی و مالزی گریخته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، حکومت نیمه نظامی میانمار به اظهارات برخی از دارندگان جایزه صلح نوبل در نروژ مبنی بر توقف نسل کشی مسلمانان روهینگیا در غرب میانمار اعتراض کرد.

دو نفر از برندگان جایزه صلح نوبل سال‌های 1984 و 1996 به نام های "دزموند امپیلو توتو" از کشور آفریقای جنوبی و "خوزه راموس-هورتا" از کشور «تیمور شرقی» هفته گذشته در شهر اُسلو پایتخت نروژ با اعلام شکنجه و کشتار اقلیت مسلمان میانمار با عنوان نسل کشی محض، خواستار پایان دادن به ظلم حاکم بر این مردم شدند.

وزیر خارجه حکومت میانمار در پاسخ، طی بیانیه ای که امروز در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسید، مدعی شده که برندگان جایزه صلح نوبل چشم خود را بر تلاش های حکومت در ایجاد اعتماد میان بودائیان افراطی و مسلمانان ایالت راخین بسته اند.

تاکنون دست کم 3 هزار و 500 پناهجوی مسلمان میانمار برای فرار از شکنجه و کشتار اعضای خانواده شان به دست بودائیان تحت حمایت حکومت نظامی میانمار، به طرف تایلند، اندونزی و مالزی گریخته اند و بسیاری نیز همچنان در قایق های خود سرگردانند. این در حالی است که آنها در کشورهای مذکور نیز از امنیت و اوضاع معیشتی خوبی برخوردار نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار