ابراز امیدواری دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس درباره حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران

"عبداللطیف زیانی" دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ابراز امیدواری کرد تلاش‌ها برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران به موفقیت بینجامد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز، "عبداللطیف زیانی"دبیر کل شورای همکاری خلیج فارسدر گفتگو با مجله خلیج، ترجمان مرکز تحقیقات خلیج فارس، به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تشکیل شورای همکاری خلیج فارس گفت: دستاوردهای کشورهای عضو شورا در چند سال گذشته گام های بزرگی در مسیر همکاری بوده است.

وی افزود: شرایط و چالش هایی که شورای همکاری خلیج فارس با آنها مواجه است، بر پیشروی شورا تاثیر گذاشته ، اما آن را متوقف نکرده است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس همچنین گفت: مشورت ها درباره تبدیل این شورا به اتحادیه خلیج فارس ادامه دارد. 

وی در ادامه "عبدربه منصور هادی" ، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، را رئیس جمهور مشروع یمن خواند و گفت عملیات طوفان قاطعیت در واکنش به درخواست هادی آغاز شد. 

زیانی در باره سوریه نیز گفت: بحران این کشور را با اجرای تصمیمات کنفرانس ژنو 1 می توان حل و فصل کرد.

وی همچنین بر لزوم آشتی ملی واقعی برای برقراری صلح در عراق  تاکید کرد و گفت: برای مقابله با تهدید گروه داعش به همکاری منطقه ای و بین المللی نیاز است.

زیانی ابراز امیدواری کرد روابط "سازنده و پایدار مبتنی بر حسن همجواری" با ایران با هدف عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و حل و فصل مسالمت آمیز همه مسائل باقیمانده برقرار شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش های گروه5+1 برای حل و فصل مناقشه بر سر برنامه هسته ای ایران به موفقیت بینجامد و امنیت منطقه تضمین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار