مرادخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هيچگونه دسته‌بندی در اجراهای تئاتر وجود ندارد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ما بر اساس منطق، نظريه ها و دغدغه‌های متعددي که وجود دارد، بخصوص دغدغه ي مقام معظم رهبری انواع نظارت را بر اوضاع تئاتر کشور خواهيم داشت و هميشه به دنبال آن هستيم که از افق بلندی که نگاه ايشان دارد استفاده کنيم.

ضرورت توجه به مشكلات حوزه فرهنگ در زمینه‌های مختلف مساله ای است كه همیشه محل مناقشه و بحث بوده و در كنار اقداماتی كه در جهت رفع كاستی‌ها انجام می‌شود، بی توجهی‌ها و غفلت هایی نیز وجود دارد كه باید مورد توجه قرار گیرد.شرایط تئاتر در این روزها به قدری نگران كننده شده كه رهبر معظم انقلاب نیز در بازدید از نمایشگاه كتاب در این خصوص به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نكاتی را یادآوری فرمودند.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در این راستا بهخبرنگار باشگاه خبرنگارانگفت: خیلی خوشحالم از اینکه مقوله ی تئاتر در سطح کلان کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع نشان می دهد که چقدر به تئاتر توجه میشود. ما به عنوان مسئول این بخش، آنچه را که در توانمان باشد و از عهده اش برآییم ، انجام خواهیم داد.

وی به تشکیل شورای نظارت در معاونت هنری ارشاد هم اشاره کرد و گفت: این شورا که در سال گذشته تشکیل شده بود، امسال فعالیت خود را به جد پی گرفته است و تلاش می کنیم آثاری به نمایش دربیایند که در سطح استانی و ملی تمام توجهات را به خودشان جلب کنند.

مرادخانی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت ها بیشتر خواهد شد یا خیر، عنوان کرد:بر اساس منطق، نظریه ها و دغدغه‌های متعددی که وجود دارد، بخصوص دغدغه مقام معظم رهبری انواع نظارت را بر اوضاع تئاتر کشور خواهیم داشت و همیشه به دنبال آن هستیم که از افق بلندی که نگاه ایشان دارد استفاده کنیم.

علی مرادخانی در ادامه درباره اعتراض هنرمندان مبنی بر باند بازی سالن های نمایش گفت : هیچ گونه دسته بندی در اجراها وجود ندارد، چراکه هر سالن گنجایش 50 اجرا دارد و وقتی پیشنهاد 200 اجرا می شود ناچار به گزینش می شویم و در گزینش آثار هم حرف‌هایی پیش می‌آید؛ اما افزایش تعداد سالن ها چاره جلوگیری از اعتراضات است.

وی افزود: امیدواریم با کمک شهرداری بتوانیم لااقل در شهر تهران مجموعه های دیگری را به سامان برسانیم و از امکانات شهرداری تهران در این راستا استفاده کنیم ، البته مجموعه پردیس تئاتر خاوران نیز با همت شهرداری بعد از سالها افتتاح شد.

مرادخانی درخصوص اعتراض هنرمندان نسبت به قیمت هر اجرا در تالار وحدت گفت: اجراهای تالار وحدت طبق روال گذشته پیش می رود و20 درصد از فروش را برمی دارد که هنرمندان نسبت به این موضوع معترض هستند ، اما ما در حال بررسی هستیم تا کمک های دولتی را افزایش دهیم و کمی از این مبلغ 20 درصد فروش کاهش دهیم.

معاون هنری وزارت ارشاد نظارت بر كیفیت برای تعالی آثار را مهم دانست و اظهار امیدواری كرد که مجموعه اش بتواند در ایجاد این تعالی موفق عمل کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار