محمد گلریز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ما با خودباوری می‌توانیم راه امام(ره) را ادامه دهیم

خواننده سرودهای انقلابی می‌گوید: امام خمینی(ره) نقطه عطفی در زندگی نسل جدید بودند که ما باید راه ایشان را با قطع دست بیگانگان برای استعمار ادامه دهیم.

محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی و حماسی کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در نقل خاطره‌ای از امام(ره) و لحظه ورود ایشان به ایران گفت: زمانی که امام(ره) به ایران آمدند من در کمیته استقبال از ایشان در مدرسه رفاه بودم و اولین دیدارم به صورت ملاقات عمومی بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نقطه عطفی در زندگی مردم ایران بودند که ما با خودباوری و قطع دست بیگانگان برای استعمار، می‌توانیم راه امام (ره) را ادامه بدهیم.

گلریز در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) و نگاه ایشان به موسیقی گفت: جهان‌بینی ایشان کلی‌نگر بود و اسلام را برای جامعه می خواستند نه برای کتاب. از آنجایی که قبل از انقلاب درباره موسیقی کاری نشده بود، امام(ره) دو دیدگاه ارائه دادند و یک دسته را موسیقی لهو و لعب و دسته دیگر را موسیقی بدون لهو و لعب می‌دانستند.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب دیدگاهی دو قطبی نسبت به موسیقی وجود داشت؛ یا آن را 100 درصد حرام یا حلال می‌دانستند اما با ورود امام(ره) دیدگاه افراطی کنار رفت و حتی در زمان جنگ از آن نواهای ماندگار استفاده خوبی کردند.

این خواننده انقلابی با طرح این سوال که هنرمندان تا چه حد توانسته‌اند خطی‌مشی و دیدگاه امام(ره) را در کارهایشان رعایت کنند، عنوان کرد: متأسفانه جامعه هنری اعم از سینما، تئاتر و حتی موسیقی آنطور که باید خطوط اسلامی را ترسیم نکرده‌اند و به ندرت در این زمینه موفق بوده‌ایم.

گلریز در هشدار به جامعه هنری تصریح کرد: اگر برای سوق دادن هنر موسیقی به جایگاهی که شایسته است کاری نکنیم همان اندک دستاورد هم از دست خواهیم داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار