وزارت امور خارجه آمریکا خبر کناره‌گيری قريب الوقوع وندی شرمن را تایید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد، وندی شرمن تابستان امسال پس از انعقاد توافقنامه قطعی بین ایران و قدرت‌های بزرگ از سمت خود در دولت اوباما کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه تایید کرد، "وندی شرمن،" مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تابستان امسال پس از انعقاد توافقنامه قطعی بین ایران و قدرت های بزرگ از سمت خود در دولت اوباما کناره گیری می‌کند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا درگفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: شرمن ،‌مدیر سیاسی و فرد شماره سه وزارت امور خارجه آمریکا، هنگامی که گفتگوها در تابستان پایان یابد،‌ این مسئولیت را ترک خواهد کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای شرمن را معاون امور خارجه‌ای خستگی ناپذیر،‌مستحکم و خلاق توصیف کرد و اطمینان داد ما کمبود همکاری و مشورت های او را به شدت احساس خواهیم کرد.

وی به ویژه تاکید کرد شرمن به عنوان مذاکره‌کننده درباره پرونده هسته ای ایران برای انعقاد توافقنامه ای موقت در نوامبر 2013 بین تهران و گروه پنج بعلاوه یک ( آمریکا، روسیه، چین  انگلیس، فرانسه و آلمان ) تلاش کرده است.

شرمن سال 1949 متولد شد و از رهبران سابق حزب دموکرات است .او که در دهه 1990 در زمان دولت بیل کلینتون وارد وزارت امور خارجه شد خود را به عنوان هماهنگ کننده سیاست آمریکا در امور کره شمالی شناساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار