ویروس هرپس مهار کننده‌ای برای مبارزه با نوع شایع سرطان

براساس برآوردهای انجمن سرطان آمریکا بیش از 73 هزار نفر به سرطان ملانوم مبتلا هستند که می‌توانند برای درمان آن از ویروس هرپس به جای داروهای شیمی درمانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ طی یک درمان تجربی مشاهده شده است که ویروس هرپس با استفاده از علم مهندسی ژنتیک در درمان یکی از شایع‌ترین سرطان‌های پوست موثر است.

طبق این تحقیقات زمانی که یک فرم اصلاح شده از ویروس تبخال نوع 1 بطور مستقیم به ملانوم تزریق می‌شود باعث ایجاد دو واکنش می‌شود که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد، همچنین استفاده از این ویروس در درمان سرطان عوارض کمتری نسبت به شیمی درمانی دارد.

دکتر فیلیپ فریدلندز استادیار پزشکی در هماتولوژی و انکولوژی پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی Icahn گفت: درحال حاضر عقیده دارم که پیشرفت هیجان انگیزی در بسیاری از موقعیت‌ها در جهت درمان سرطان وجود دارد.

براساس این مطالعات سرطان پوست شایع‌ترین شکل سرطان در ایالات متحده است که از 30 سال گذشته تاکنون افزایش یافته است.

براساس برآوردهای انجمن سرطان آمریکا، بیش از 73 هزار نوع ملانوم تشخیص داده شده است که تقریبا منجر به مرگ 10 هزار نفر می‌شود.

دکتر فریدلندز گفت: خورشید عامل کمک کننده برای ایجاد سرطان پوست است همچنین برای کسانی که مبتلا به تومور ملانوم هستند، استفاده از ویروس هرپس ضروری است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.