اصفهان؛

پردیس سینمایی فرهنگ مهم‌ترین طرح مشارکتی فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: مهم‌ترین طرح ایی که با مشارکت حوزه هنری و شهرداری اجرا شده، پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر است که بیش از 30 سال سابقه احداث دارد.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاراناصفهان، حسین امیری در نشست خبری که به مناسبت احداث پردیس سینمایی فرهنگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این پردیس، سینمای رها‌ شده‌ای بود که قابل استفاده نبود و کار طراحی و بهسازی آن توسط حوزه هنری انجام شد و با قرارداد مشارکتی، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: از میزان کل این بودجه، یک میلیارد و 300 میلیون تومان توسط شهرداری و یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز توسط حوزه هنری هزینه شده است.

شهردار فولادشهر بیان کرد: ساختار و بنیان فولادشهر توسط شرکت ذوب‌آهن و طراحی آن با شرکت‌های روسی است که پس از راه‌اندازی ذوب‌آهن و واگذاری اراضی این منطقه به شرکت عمران فولادشهر در لیست شهرهای جدید کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، شهرداری و شورا، مبنای کار خود را بر طراحی و برنامه‌ریزی طرح ‌های زیربنایی و زیرساختی قرار دادند، به طوری که تاکنون 130طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی در 20 ماه گذشته در شهر اجرا شده و بیش از 100 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

امیری تأکید کرد: در طول 20 ماه گذشته، حدود 80 میلیارد تومان کار عمرانی در فولادشهر انجام شده و حدود 30 پروژه شاخص نیز در حال تکمیل است.

وی در ادامه به پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: افزودن 10 دستگاه اتوبوس واحد بین‌شهری برای جابجایی مردم با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال، احداث، نصب المان و تکمیل میدان وحدت، احداث خانه فرهنگ شهید‌چمران به‌صورت مشارکتی با شرکت عمران فولادشهر با اعتبار یک میلیارد تومان، احداث ایستگاه پلیس راهور با اعتبار 150 میلیون تومان و چندین طرح دیگر از جمله اقدامات عمرانی هستند.

شهردار فولادشهر با اشاره به اینکه شهرداری، سازمانی خدماتی است که درآمدهای آن از محل پرداخت عوارض شهروندان اداره می‌شود،تصریح کرد: شهرداری، سازمان خودکفایی است که هیچ وابستگی به دولت ندارد، بنابر این نیازمند حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته نسبت به سال 92 با 36 درصد کاهش صدور پروانه مواجه بودیم، باید به سمتی گام برداریم تا بتوانیم منابع درآمدی جدیدی را برای شهرداری تعریف کنیم.

سیدمهدی سیدین در ادامه اظهار کرد: همدلی و همراهی شورا و شهرداری فولادشهر سبب شد تا پروژه پردیس سینمایی فرهنگ این شهر به عنوان شاخص‌ترین پروژه شهرداری محسوب شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این پردیس، افزود: در این مجموعه، سه سالن سینما جانمایی شده که سالن اصلی آن با ظرفیت 300 نفر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: یکی از سالن‌های این پردیس به پخش فیلم‌های هنر و تجربه اختصاص داده شده تا مردم بتوانند فیلم‌های خارجی و کوتاه مورد علاقه خود را تماشا کنند.

مصطفی حسینی در بازدید از پروژه احداث پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر اظهار کرد: سالن اصلی سینمای پردیس، 160 نفر ظرفیت دارد و از سیستم دیجیتالی پیشرفته‌ای برخوردار است و از نظر تجهیزات سینمایی نیز پس از دو سینمای پیشرفته در کشور، دارای بهترین سیستم دیجیتال است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان ادامه داد: از ویژگی‌های این سالن، برخورداری از صندلی‌های استاندارد، سیستم آکوستیک و سیستم پیشرفته اعلام حریق است.

وی با اشاره به سالن سینمای چندمنظوره این پردیس سینمایی با اشاره به اینکه این سالن دارای کارکرد چند منظوره است،تاکید کرد: این سالن به دلیل برخورداری از سیستم نمایشی دیجیتال نصب شده، جزو چهارمین سالن پیشرفته در کشور محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: این سالن دارای ظرفیت 300 نفر است که از نظر دارا بودن استانداردهای صندلی، به عنوان سومین سالن سینما در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های دیگر پردیس سینمایی گفت: گالری، نمایشگاه، سینمای 5 بُعدی با جذابیت‌های خاص، اتاق فرمان منحصر به فرد، رستوران و اتاق استراحت از دیگر بخش‌های تعبیه شده در این پردیس است.

سینما فرهنگ پردیس روز پنج‌شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.